نوکیا تولیدش را کاهش می‌دهد

سازنده تلفن همراه فنلاندی نوکیا اعلام کرد به دلیل کاهش تقاضا، تولید تلفن‌های همراه را کاهش می‌دهد.

پیش‌بینی می‌شود فروش تلفن‌های همراه در سال‌جاری با توجه به عدم رغبت مصرف‌کنندگان برای خرید دستگاه‌های جدید در رکود اقتصادی، کاهش یابد. نوکیا اعلام کرده این اقدام که در کارخانه این شرکت در سائو فنلاند صورت خواهد گرفت در حدود ۷۰۰میلیون یورو در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، نوکیا در کارخانه سائو به طور موقت اقدام به اخراج ۲۵۰۰ نفر به صورت چرخشی خواهد کرد و در هر بار ۲۰ تا ۳۰درصد کارمندان این شرکت اخراج خواهند شد. همچنین این شرکت بدنبال کاهش هزینه‌ها در سایر مراحل تولید است. بر اساس پیش‌بینی تحلیلگران صنعت تلفن همراه، بازار تلفن هوشمند که نوکیا در آن سهم خود را به اپل باخته است، در حدود ۱۰ تا ۲۰درصد در سال جاری و با وجود افت در مجموع بازار رشد خواهد کرد. نوکیا همچنین اعلام کرده یک مرکز پژوهشی که ۳۵۰ نفر در آن مشغول به کارند را در شهر فنلاندی جیواسکیلا خواهد بست و بدنبال حذف ۹۰ شغل در مکان دیگری است.

تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند حجم فروش بازار گوشی در سه ماه نخست سال‌جاری میلادی در حدود ۱۸درصد کاهش یابد در حالی که پیش‌بینی می‌شود نوکیا کمترین درآمد سه ماهه خود را در بیش از هفت سال گذشته گزارش کند؛ درآمد خالص این شرکت در سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی ۶۹درصد کاهش یافت.

این کمپانی اعلام کرده است که براساس ضرورت‌های کاری، در سال‌جاری عمده فعالیت خود را از بخش تولید گوشی تلفن‌همراه به روی تحقیق و توسعه متمرکز خواهد کرد. در این برنامه نوکیا در مراکز تحقیق و توسعه منطقه Helsinki ، Tampere، Oulu و Salo کار می‌کند و این تصمیم در نتیجه کاهش تقاضا دربازار گوشی‌های تلفن همراه صورت

گرفته است.