شرکت Archos اعلام کرد که از اواخر سال جاری میلادی کامپیوتر قابل‌حملی را روانه بازار خواهد کرد که روی آن سیستم‌عامل اندروید گوگل نصب شده است و ۵۰۰ گیگابایت حافظه داخلی دارد.

به گزارش فارس به نقل از پی‌سی‌ورلد، هم‌اکنون چند ماهی از عرضه سیستم‌عامل متن‌باز اندروید می‌گذرد و گفتنی است که گوگل این سیستم‌عامل را به طور اختصاصی برای تلفن‌های همراه عرضه کرد و نخستن بار، آن را با گوشی HTC G۱ به جهانیان معرفی کرد، اما این طور که اخبار جدید نشان می‌دهند، این روند از چند ماه آینده تغییر خواهد کرد و به جز تلفن‌های همراه، رایانه‌های قابل‌حمل نیز به این سیستم‌عامل مجهز خواهند شد.

«هنری کرواس» مدیرعامل شرکت Archos در این باره گفت: «پشتیبانی از سیستم‌عامل اندروید این امکان را برای ما ایجاد می‌کند تا کامپیوترهای همراه مبتنی بر اینترنت ما بتوانند با امکانات بیشتر در اختیار کاربران قرار بگیرند».

دستگاه جدیدی که قرار است Archos در سه ماه سوم سال‌جاری میلادی روانه بازار کند، در اصل تلفیقی از رایانه‌های لوحی‌شکل مبتنی بر اینترنت و تلفن‌های همراه محسوب می‌شود و روی آن پلت‌فرم OMAP ۳ ساخت شرکت Texas Instruments نصب شده است.