تصویب آیین‌نامه‌ تلفن اینترنتی تا اواسط اسفند

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: امیدواریم بتوانیم تا اواسط اسفند ماه آیین‌نامه‌ VOIPـ تلفن اینترنتی ـ را نهایی کرده و در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب برسانیم.

محمود خسروی در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: این موضوع تا به حال چندین بار در جلسات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مواردی از آن نیز اصلاح و مورد تصویب قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این آیین‌نامه که در آن جرایم این حوزه مشخص شده و برای متخلفان مجازات‌هایی در نظر گرفته شده باید به صورت دقیق مورد تحلیل قرار بگیرد که با نهایی و ابلاغ شدن آن طبیعتا از بسیاری مشکلات و معضلات و خسارت‌هایی که در این زمینه به کشور وارد می‌شود، جلوگیری به عمل خواهد آمد.

به گفته کارشناسان، قاچاق مکالمات تلفنی از سال ۷۷ در کشور آغاز شده و هم‌اکنون سالانه میلیاردها تومان خسارت به اقتصاد کشور وارد می‌کند و ساماندهی قانونی VOIP (تلفن اینترنتی) کمک شایانی به حل این معضل خواهد کرد، زیرا مکالمات بین‌الملل باید از طریق مراکز ارتباط بین‌الملل کشور مبدا و مقصد برقرار شود و برقراری این ارتباطات از مبادی غیرقانونی و غیررسمی، ترمینیشن غیرمجاز یا همان قاچاق مکالمات تلفنی محسوب می‌شود، بنابراین تصویب هرچه سریع‌تر این آیین‌نامه به دلیل ارتباطات بین‌الملل وارداتی غیرمجاز که به قاچاق مکالمات تلفنی معروف است، ضروری است.