به دلیل برخی عوامل از جمله مشکلات نصب و وارد نشدن هزینه اینترنت پرسرعت در سبد خانوارها اهداف برنامه چهارم در خصوص واگذاری ۵/۱ میلیون پورت تا پایان این برنامه محقق نمی‌شود.

سعید مهدیون مدیرعامل شرکت فن‌آوری اطلاعات در گفت‌وگو با سیتنا اظهار داشت: در زمینه ارائه اینترنت پرسرعت طبق پیش‌بینی‌ها، باید تا پایان برنامه چهارم حدود ۵/۱ میلیون پورت ارائه شده باشد، در حالی که هم اکنون منصوبه‌ها و میزان واگذاری‌ها، بسیار پایین‌تر از این حد است. وی افزود: تا کنون توسط بخش دولتی ۱۴۶ هزار پورت و توسط بخش خصوصی ۶۹۶ هزارپورت راه‌اندازی شده است. مهدیون گفت: در مجموع ۸۵۰ هزار پورت راه‌اندازی شده که واگذاری‌ها تقریبا یک سوم این میزان است. وی با بیان اینکه این میزان پورت راه‌اندازی شده فاصله زیادی با اهداف برنامه چهارم توسعه دارد، اظهار داشت: البته این موضوع بدون در نظر گرفتن اتفاقات مثبت در این حوزه و تاثیرگذاری آن در افزایش تقاضاها است.

مهدیون خاطرنشان کرد: این در حالی است که برای واگذاری ۵/۱ میلیون پورت باید بیش از ۵/۲ میلیون پورت منصوبه داشته باشیم و خیلی از برنامه عقب هستیم. مدیرعامل شرکت فن‌آوری اطلاعات در خصوص علت این عقب ماندگی اظهار داشت: عوامل مختلفی در طول این سال‌ها تاثیرگذار بوده که از عوامل اساسی آن مشکلات نصب است که به تازگی این مشکلات در حال برطرف شدن است.