یک مقام آگاه در کمیسیون ماده یک با اشاره به کاهش ۱۵درصدی تعرفه واردات گوشی تلفن همراه در این کمیسیون گفت: تعرفه ۱۰درصدی به صورت نهایی باید در هیات دولت به تصویب برسد.

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، در این باره به موبنا گفت: تعرفه تلفن همراه که عصر شنبه در جلسه کمیسیون ماده یک از ۲۵ به ۱۰درصد کاهش یافت، باید مراحل قانونی خود را طی کند و در هیات دولت به تصویب برسد.

وی افزود: تعرفه ۱۰درصدی واردات گوشی تلفن همراه که در کمیسیون ماده یک به تصویب رسیده هنوز مراحل بررسی توسط هیات‌وزیران را طی نکرده است.

بالا بودن تعرفه واردات گوشی تلفن همراه باعث شده تا ۹۰درصد از سهم بازار در اختیار قاچاقچیان قرار گیرد و بازار تلفن همراه به بازاری آشفته تبدیل گردد.قیمت بالای گوشی‌های گارانتی‌دار که از طریق مجاری قانونی وارد بازار تلفن همراه کشور می‌شوند، باعث شده تا متقاضیان موبایل، تمایل چندانی به خرید این گوشی‌ها نداشته باشند.

کاهش تعرفه مانع قاچاق گوشی همراه می‌شود

معاون گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: با اعمال سیاست کاهش تعرفه می‌توان مانع قاچاق گوشی تلفن همراه به کشور شد.

محمدرضا نادری، معاون امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: با اعمال سیاست کاهش تعرفه می‌توان مانع از ورود غیرقانونی گوشی تلفن همراه به کشور شد زیرا این کالا به دلیل داشتن تعرفه نسبتا بالا برای واردکنندگان غیرقانونی سوددهی دارد و ایجاد انگیزه می‌کند.

وی ادامه داد: بیشتر گوشی‌هایی که از تکنولوژی بالایی برخوردار هستند از مبادی غیررسمی وارد می‌شوند.

معاون امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: هر مصرف‌کننده‌ای که به بازار گوشی تلفن همراه چه در تهران و چه در شهرستان‌ها مراجعه کند، با حجم بالای واردات غیرقانونی گوشی تلفن همراه مواجه می‌شود. این مساله‌ای است که قابل رسیدگی است.

ایرانسل باز هم ارزان شد

ایرانسل تا ۱۴ اسفند بهای سیم‌کارت خود را به همراه سیم‌کارت هدیه به ۷هزار تومان کاهش داد.همزمان با فرارسیدن سی امین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و از ۲۰ بهمن تا ۱۴ اسفند ۸۷ سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل به همراه یک سیم‌کارت اعتباری دیگر با امکان شارژ ویژه با بهای تخفیفی و به مبلغ ۷هزار تومان در اختیار مشترکین قرار خواهد گرفت.

این سیم‌کارت‌ها به همراه ۲هزار تومان اعتبار اولیه، به همراه یک سیم‌کارت اعتباری دیگر عرضه می‌شوند.

براساس این گزارش، بهای اصلی و بدون تخفیف سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل به همراه ۵هزار تومان اعتبار اولیه و با اعمال ۳‌درصد مالیات بر ارزش افزوده ۲۵هزار و ۶۰۰تومان است که در بازه زمانی ۲۰ بهمن تا ۱۴ اسفند سال جاری همراه با یک سیم‌کارت اعتباری هدیه با امکان شارژ ویژه به مبلغ ۷هزار تومان عرضه می‌شوند. همچنین بهای سیم‌کارت دائمی ایرانسل نیز در پی جایگزینی ۶درصد مالیات فروش و عوارض با ۳درصد مالیات بر ارزش افزوده، کاهش داده شده و این سیم‌کارت‌ها در طول جشنواره زمستان ۸۷ با بهای تخفیفی ۱۲۰هزار تومان ارائه می‌شوند.