روبات اینشتین به شما لبخند می‌زند!

نیم تنه روباتیک دانشمند بزرگ جهانی آلبرت اینشتین توسط دانشمندان دانشگاه دالاس به گونه‌ای ابداع شده است که توانایی تعامل با انسان‌ها را داشته و در برابر لبخند انسان‌ها لبخند می‌زند.

به گزارش مهر، گروهی از دانشمندان دانشگاه دالاس روباتی شبه انسان را به شکل دانشمند مشهور آلبرت اینشتین ابداع کرده‌اند که توانایی برقراری ارتباط با افراد را داشته و در برابر لبخند انسان‌ها لبخند می‌زند.

بدنه این روبات از لایه‌ای لاستیکی و قابل انعطاف مشابه پوست انسان تشکیل شده و سر روبات از قطعاتی متحرک برخوردار است. به صورتی که اینشتین روبات می‌تواند با چشم مسیر حرکت افرا د را تعقیب کرده و در شرایط مناسب لبخند زده یا اخم کند.

به گفته دانشمندان دالاس، این روبات کاملا طبیعی به نظر می‌رسد و به نرم‌افزاری مجهز است که توسط موسسه محاسبات عصبی دانشگاه کالیفرنیا تولید شده است.

آخرین نمونه روبات اینشتین طی دو ماه گذشته تولید شده و از ۴۸ ماهیچه صورت برخوردار است. همچنین ۳۲ موتور کوچک نقش محرک این ماهیچه‌ها را به عهده داشته و دو دوربین مخفی جایگزین چشم‌های اینشتین شده اند.

به گفته مخترع این روبات، هدف نهایی در این مسیر، تولید رایانه‌هایی است که از توانایی‌های ادراکی اولیه برخوردار هستند، توانایی‌هایی که مغز انسان بدون هیچ تلاشی به آن دست‌یافته و بدون تفکر عملی می‌شوند.

بر اساس گزارش رویترز، نرم‌افزار روبات اینشتین تمامی حرکات صورت روبات از یک چشمک گرفته تا بالا بردن یک ابرو یا چین‌دادن بینی را تحت کنترل دارد.