نگرانی شدید مقامات وزارت ارتباطات از انحلال سازمان تنظیم مقررات

بازار دیجیتال- طرح نمایندگان مجلس برای انحلال سازمان تنظیم مقررات و واگذاری آن به مرکزی زیر نظر ریاست جمهوری تحت عنوان مرکز ملی رقابت باعث واکنش شدید وزیر ارتباطات شد و روز گذشته نیز دو مقام ارشد این وزارتخانه با برگزاری جلسات مطبوعاتی و مصاحبه به انتقاد از این طرح پرداختند. محمود خسروی رییس سازمان تنظیم مقررات که اینک سازمان متبوع خود را در آستانه انحلال می‌بیند دیروز در یک جلسه مطبوعاتی خاطرنشان کرد که هم‌اکنون در ۱۴۸ کشور، رگولاتوری وجود دارد.

وی ضمن دفاع از عملکرد رگولاتوری خاطرنشان کرد که برخلاف انتقادها روند نظارت این سازمان بر فعالیت‌های آی سی تی بر ارائه دهندگان خدمات اینترنتی و مخابراتی بسیار جدی بوده است.

برخی از موافقان طرح انحلال سازمان تنظیم مقررات معتقدند که مدیریت این سازمان زیرمجموعه وزارت ارتباطات است و شبهه طرفداری از اپراتورهای دولتی با خصوصی شدن شرکت مخابرات حل می‌شود. در همین حال وی از این که رگولاتوری زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باقی بماند دفاع کرد‌. در همین حال سعید مهدیون دیگر مقام ارشد وزارت ارتباطات نیز در مصاحبه ای از حاکمیت دولتی در عرصه مخابرات دفاع کرد و گفت که شورای رقابت زمانی موفق خواهد بود که عرصه، کاملا در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد. مهدیون در عین حال اعتراف کرد که انحلال سازمان تنظیم مقررات قدرت حاکمیتی وزارت ارتباطات را کاهش خواهد داد.

مهدیون همچنین توانایی فنی مرکز ملی رقابت برای برعهده گرفتن وظایف سازمان تنظیم مقررات را مورد سوال قرار داد.