یک سال پیش در چنین روزهایی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: نحوه محاسبه تعرفه مکالمه تلفن پس از اجرای خصوصی‌سازی شرکت مخابرات ایران تشویقی خواهد بود و مشترکانی که مکالمه زیادی دارند تشویق شده و تخفیف می‌گیرند. صابر فیضی اظهار داشت: پس از اجرای خصوصی‌سازی شرکت مخابرات ایران، مخابرات ایران نیز همانند سایر اپراتورهای تلفن در دنیا، برای مشترکانی که از تلفن ثابت و همراه استفاده زیادی می‌کنند، تشویق و تخفیف در نظر می‌‌گیرد. وی ادامه داد: مشترکانی نیز که مکالمه کمتری خواهند داشت تعرفه آنها گرانتر محاسبه می‌شود.

یک سال پیش در چنین روزهایی وفا غفاریان، رییس هیات مدیره‌ شرکت مخابرات ایران گفت: به منظور جلوگیری از تخلفات انتخاباتی و استفاده از پیامک، اولا ارسال انبوه پیامک‌ها را کنترل می‌کنیم، ثانیا کنترل می‌کنیم که کسی نتواند بدون مشخص بودن هویتش وارد شبکه شود، اما اگر کسی با هویت مشخص پیام تخریب بفرستد، سیستم قضایی باید برخورد کند.

یک سال پیش در چنین روزهایی ‌شرکت ارتباطات سیار اعلام کرد که این شرکت در دو سال گذشته بیش از ‌١٥ میلیون مشترک جدید جذب کرده است که با واگذاری‌های ‌١٣ سال پیش از آن برابری می‌کند و بر این اساس در آستانه‌ بیست و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی، تعداد مشترکین «همراه اول» به بیش از ‌٢٢ میلیون نفر رسیده است. سال گذشته در چنین روزهایی ضریب نفوذ همراه اول ‌٣١ درصد عنوان شد.