کاهش تعرفه واردات تجهیزات شبکه ازسوی گمرگ اعمال نشد

پس از گذشت ۱۴ روز از اعلام تصمیم دولت مبنی بر کاهش تعرفه واردات تجهیزات شبکه، هنوز این کاهش از سوی گمرک اعمال نشده است. حمید بابادی‌نیا، رییس کمیسیون شبکه‌ سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در گفت‌وگو با «ایسنا»، با بیان این مطلب گفت: کاهش ندادن تعرفه گمرک به صفر، شرکت‌های وارد کننده تجهیزات شبکه را دچار ضرر‌های زیادی می‌کند، زیرا علاوه بر به تعویق افتادن اجرای تعهداتشان، باید هزینه‌ انبار گمرک را نیز بپردازند.

وی با بیان این که دلیل مسوولان گمرک برای اعمال نکردن کاهش تعرفه اعلام نشدن این تصمیم به آنان است، ابراز امیدواری کرد: این تصمیم هرچه سریع‌تر به طور رسمی به گمرک ابلاغ شود تا تجهیزات وارد شده از سوی شرکت‌های فعال در حوزه‌ شبکه ترخیص شود.

بابادی‌نیا پیش از این اقدام دولت مبنی بر کاهش تعرفه را در راستای اهمیت به بخش خصوصی و رشد فن‌آوری اطلاعات در حوزه‌ زیرساخت کشور دانسته و ابراز امیدواری کرده بود این تصمیم که با نیت خیر گرفته شده است، بخش مهندسی شبکه کشور را در پیشبرد اهداف یاری رساند.

لازم به یاد آوری است که دولت با هدف تسریع در تامین تجهیزات مورد نیاز توسعه شبکه‌هاى رایانه‌‌ای در کشور و در راستاى جلوگیرى از ورود اجناس قاچاق و غیراستاندارد به بازار مصرف کشور و به‌دنبال درخواست مکرر شرکت‌هاى خصوصى ارائه خدمات رایانه‌ای، سود بازرگانى ۳ نوع تجهیزات شبکه رایانه‌ای را از ۴۶‌درصد به صفر‌درصد کاهش داد؛ این مصوبه در تاریخ یک بهمن‌ماه به تایید رییس‌جمهور رسیده و قابل اجرا است.