قیمت‌ها در بازار لپ‌تاپ کاهش یافت

بازار دیجیتال- اگرچه فروشندگان لپ‌تاپ در مراکز خرید و فروش رایانه و تجهیزات آن از افت شدید قیمت لپ‌تاپ می‌گویند، اما نمایندگی‌های فروش از ثبات قیمت و در پاره‌ای موارد کاهش نسبی قیمت لپ‌تاپ خبر دادند.

طبق اعلام فعالان بازار، در شرایط موجود که بازار از لحاظ خرید و فروش راکد است، فروشندگان ناچارند برای جلب نظر مشتری قیمت‌ها را کاهش دهند، چراکه در غیر این صورت کالاها به فروش نمی‌رسند.

عبدی یک فروشنده لپ‌تاپ معتقد است، طی یکی دو ماه پایانی سال، معمولا بازار راکد می‌شود که امسال بحران اقتصادی به این مساله دامن زده است.به گفته این فروشنده، سقوط قیمت‌ها، کاهش تقاضا نسبت به عرضه و رکود بازار اتفاقی تکراری است که هر سال در ماه‌های پایانی با آن مواجه هستیم. ارتاک، یکی از عرضه‌کنندگان لپ‌تاپ نیز از کاهش نسبی قیمت‌ها در بازار خبر داد.به گفته مقدم، کارشناس فروش این شرکت، کاهش قیمت‌ها به دلیل کاهش تقاضا صورت گرفته است و این افت قیمت در مورد لپ‌تاپ‌های برند Dell محسوس‌تر است.

این در حالی است که برخی از نمایندگی‌های فروش از ثبات قیمت‌ها در بازار خبر می‌دهند.

محمدی،‌ کارشناس فروش شرکت ایران‌رهجو در این باره می‌گوید: اگرچه بازار روزهای خوبی را نمی‌گذارند، اما ما هیچ تغییری در نرخ لپ‌تاپ‌هایمان اعمال نکرده‌ایم.

انصافی، کارشناس فروش شرکت داتیس هزاره عرضه‌کننده محصولات هیوندای، سازگار ارقام عرضه‌کننده لپ‌تاپ‌های ACER و IBM Lenovo نیز از ثبات قیمت‌ها در بازار خبر دادند.