چند دستگی قیمت در بازار چاپگر

بازار دیجیتال- به روزهای پایانی سال که نزدیک می‌شویم، بازار کالاهای مختلف از جمله رایانه و تجهیزات آن دستخوش تغییر و تحولاتی می‌شود که کاهش تقاضا نسبت به عرضه، افت قیمت‌ها و به هم خوردن تعادل بازار و... نمونه‌هایی از این تغییرات است.

اگر سری به مراکز خرید و فروش رایانه و تجهیزات آن بزنید، کاهش قیمت‌ها و تبلیغاتی که برای فروش ویژه کالاها شده است توجه شما را به خود جلب می‌کند.

اما اتفاق دیگری که بازار خرید و فروش رایانه، طی روزهای اخیر شاهد آن بوده است، چند دستگی قیمت‌ها در بازار است که شاهد این اتفاق در بازار انواع چاپگر، دستگاه فتوکپی و دستگاه‌های چندمنظوره نیز هستیم.

طبق اعلام فعالان بازار، کاهش تقاضا در بازار و رکود حاکم بر بازار باعث شده است، فروشندگان برای جلب نظر خریدار و فروش اجناس خود به مشتری تخفیف دهند و به این ترتیب باعث افت قیمت‌ها در بازار می‌شوند. در مقابل گروه دیگری از فروشندگان به این دلیل که طی ماه‌های گذشته این کالاها را با قیمت بالایی خریده‌اند، از دادن تخفیف به مشتری خودداری کرده و این کالاها را با قیمت سابق به فروش می‌رسانند.

گروه دیگری نیز به بهانه‌های مختلف کالاهای خود را با قیمت بالایی به فروش می‌رسانند. یکی از فروشندگان چاپگر در خیابان ایرانشهر در این زمینه می‌گوید: طی یک ماه گذشته انتشار خبر جلوگیری از عرضه چاپگرهای hp به بازار ایران باعث شد فروشندگان به بهانه کمیاب شدن چاپگرهای این برند در بازار داخلی قیمت‌ها را افزایش دهند.

به این ترتیب اعمال قیمت در بازار سلیقه‌ای شده و چند دستگی قیمت در بازار ایجاد شده است.

یک فروشنده در این رابطه گفت: انتشار خبر کمیاب شدن چاپگرهای hpصحت ندارد و در حال حاضر چاپگرهای این برند در بازار موجودند. پس دلیلی برای افزایش قیمت‌ها وجود ندارد. یکی از عرضه‌کنندگان چاپگرهای این برند نیز از ثبات قیمت‌ها در بازار خبر داد.