به گفته‌ مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، در سال ۸۶، متوسط درآمد ماهیانه هر خط تلفن همراه به ۹۰هزار ریال رسیده است. یک‌سال پیش صابر فیضی با بیان این مطلب، اظهار کرد: بر اساس طرح تجاری تدوین شده برای مخابرات، پیش‌بینی می‌شود که متوسط درآمد ماهیانه هر خط تلفن همراه در سال ۱۴۰۰ به ۲۷۵هزار ریال برسد. وی افزود: با توجه به درآمد پیش‌بینی شده در این بخش، مخابرات پس از واگذاری به بخش خصوصی بیش از پیش سوددهی خواهد داشت. فیضی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، ۶۱درصد متوسط درآمد ماهیانه هر خط تلفن همراه به منظور نگهداری این شبکه هزینه می‌شود که بر اساس طرح تجاری تدوین شده برای شرکت مخابرات ایران، این مقدار تا سال ۱۴۰۰ به ۳۲درصد کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به سقف ۳۸میلیونی مشترک در نظر گرفته شده در طرح تجاری مخابرات گفت: با توجه به روند کنونی و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، تا سال ۸۹ مشترکان تلفن همراه اپراتور اول به ۳۸میلیون خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان این مطلب که در حال حاضر بیشتر مشترکان تلفن همراه اول، از سیم کارت دائمی استفاده می‌کنند تصریح کرد: در حال حاضر(سال ۸۶) بیش از ۱۶میلیون سیم‌کارت دائمی و بیش از شش میلیون و ۴۰۰هزار سیم‌کارت اعتباری در اختیار مشترکان این اپراتور قرار دارد.

فیضی، اظهار کرد: تا پایان سال ۸۶، تعداد مشترکان اپراتور اول تلفن همراه به بیش از ۲۲میلیون و ۴۰۰هزار نفر می‌رسد که بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته، این عدد در سال آینده به ۲۷میلیون و ۶۰۰هزار نفر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: یکی از موارد پیش‌بینی شده در طرح تجاری تدوین شده، راهبرد قیمت‌گذاری بازار تلفن همراه است که شامل مولفه‌های تعرفه، ساختار تعرفه و سطح قیمت است.