یک سال پیش در چنین روزهایی محمود خسروی، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اعلام کرد برای خرید و فروش سیم‌کارت‌های اعتباری، «قانون» وضع شده و مسوولیت خرید و فروش‌های غیر قانونی بر عهده اپراتورها است و آن‌ها ملزم هستند که با بررسی موضوع، این مشکلات را برطرف کنند.

این درحالی است که هم اکنون و با ارایه سیم‌کارت‌های ۱۲ هزار تومانی، ارایه این نوع از سیم‌کارت‌ها با قیمت بالاتر از رقم مصوب همچنان در بازار ادامه دارد.

یک سال پیش در چنین روزهایی وفاغفاریان، رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار اعلام کرد: به روز واگذار شدن سیم‌کارت‌ها نتیجه و برآیند‌ی از میزان عرضه و تقاضا است که میزان عرضه در مجموعه‌ اپراتورها مشخص است، اما میزان تقاضا بر بازار متکی است، اگرچه می‌شود این میزان را پیش‌بینی کرد، اما ممکن است با واقعیت مطابقت نداشته نباشد.

وی با بیان این مطلب و اینکه در ابتدای سال(۸۶) درخواست ‌٢٠ تا ‌٢٥ هزار ثبت‌نام سیم‌کارت اعتباری در روز بوده است اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی شرکت ارتباطات سیار، قرار بود در سال جاری(۸۶) واگذاری‌ها به روز انجام شود که به شدت تقاضا افزایش یافت و به حدود ‌٦٠ هزار در روز رسید که بیش از توان ما بود و در حال حاضر(سال ۸۶) حدود چهار میلیون عقب‌افتادگی در این زمینه وجود دارد.