دو نرخ در بازار لپ‌تاپ

بازار دیجیتال- اگرچه گروهی از فعالان بازار و نمایندگی‌های فروش از کاهش قیمت لپ‌تاپ در بازار طی یک هفته اخیر خبر می‌دهند، اما گروه دیگری از نمایندگی‌های فروش از ثبات و برخی از فروشندگان نیز از رشد جزئی قیمت‌ها در بازار خبر می‌دهند.

دودستگی قیمت‌، اتفاق نه چندان غریبی که طی هفته گذشته بازار لپ‌تاپ با آن مواجه شده است. طبق اعلام گروهی از فعالان بازار افت قیمت دلار، کاهش جهانی قیمت لپ‌تاپ و کاهش تقاضا از عواملی هستند که طی یک هفته گذشته بازار لپ‌تاپ شاهد آن بوده است.

گروهی دیگر از فروشندگان نیز به تعطیلات چند روزه پایان هفته که در راه است اشاره کرده و می‌گویند، بازار طی یک ماه اخیر با کاهش تقاضا مواجه شده است و تعطیلات چند روزه نیز باعث کاهش بیشتر تقاضا خواهد شد.

ارتاک، همپارد، آذرخش و بهین هایتک از دسته نمایندگی‌هایی هستند که از افت بیشتر قیمت‌ها طی یک هفته گذشته خبر دادند.

در مقابل ایرا‌ن‌رهجو و سازگار از ثبات قیمت‌ها در بازار خبر دادند و گفتند، به‌رغم ورود مدل‌های جدید به بازار قیمت‌ها تغییری نکرده است.

زهتاب، مدیرفروش بخش لپ‌تاپ‌های شرکت سازگار ارقام در این باره می‌گوید: کاهش نرخ دلار در حد قابل توجهی نبوده است که باعث افت شدید قیمت‌ها در بازار شود.

آیین‌پرست، مدیر بخش تحقیق و توسعه این شرکت نیز ضمن اعلام خبر ورود مدل‌های جدید لپ‌تاپ‌های این برند به بازار از ثبات قیمت‌ها خبر داد.