یک دوربین عکاسی حرفه‌ای با بدنه سفید رنگ

بازار دیجیتال- هفته گذشته شرکت Pentax که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دوربین و لوازم عکاسی است، جدیدترین محصول خود را به بازار معرفی کرده است.

محصول جدید Pentax یک دوربین عکاسی دیجیتال حرفه‌ای است که در واقع جدیدترین طراحی این شرکت را با خود به همراه دارد. این دوربین جدید در حقیقت نسخه جدیدی از دوربین مدل k۲۰۰۰ این شرکت است. k۲۰۰۰ جدید تنها تفاوتش با نسخه قدیمی‌تر در رنگ بدنه است.

برخلاف اغلب دوربین‌های عکاسی DSLR که بدنه مشکلی رنگ دارند، این دوربین جدید با بدنه سفید رنگ طراحی و تولیدشده است.

k۲۰۰۰ سفید مانند نسخه قدیمی‌ترش که در ماه سپتامبر به بازار معرفی شده بود، مجهز به دو لنز است. هر دو این لنزها از نوع DAL بوده که یکی از آنها ۵۵-۱۵ میلیمتری است و دیگر هم ۲۰۰-۵۰ میلیمتری. k۲۰۰۰ به طور کلی اما عملکرد بسیار ساده‌ای دارد که به این دلیل می‌تواند نظر کاربران جدید و تازه کار دوربین‌های عکاسی دیجیتال حرفه‌ای را به خودش جلب کند.

با این اوصاف این دوربین برای عکاسان مبتدی علاقه‌مند به عکاسی حرفه‌ای مناسب است و با طراحی در دو رنگ می‌تواند نظر بسیاری از کاربران و خریداران را به خودش جلب کند. این دوربین مجهز به تکنولوژی لرزشگیر اپتیکال دست است که این تکنولوژی با بیش از ۲۵میلیون لنز شرکت Pentax هم سازگاری دارد. k۲۰۰۰ همچنین دارای سیستم ضدگرد و خاک است و طراحی بدنه آن به گونه‌ای است که امکان عکاسی با تنها یک دست را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. این دوربین عکاسی دیجیتال قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۲/۱۰ مگاپیکسل را دارد. به این ترتیب کاربران این دوربین می‌توانند عکس‌های گرفته شده با آن را در اندازه پوستر هم چاپ کنند.

نمایشگر و منظره یاب این دوربین از نوع LCD با اندازه ۷/۲ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۲۳۰۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌‌گذارد. دوربین عکاسی جدید Pentax مبتنی بر حافظه فلش بوده و با کارت‌های حافظه SD و SDHC هم سازگار است .نسخه اولیه با بدنه مشکی رنگ دوربین مدل K۲۰۰۰ با قیمت ۹۹/۵۹۴دلار به بازار عرضه شده است و به فروش عمومی می‌رسد.

این در حالی است که شرکت Pentax هفته گذشته با معرفی نسخه سفید رنگ این مدل، اعلام کرد که تنها تعداد محدودی از دوربین عکاسی دیجیتال حرفه‌ای K۲۰۰۰ خود را به رنگ سفید در ماه فوریه سال میلادی جدید (۲۰۰۹) به بازار عرضه خواهد کرد. با این همه اما Pentax هنوز اطلاعاتی درباره قیمت این دوربین اعلام و منتشر نکرده است.