95درصد گوشی‌های موجود در بازار قاچاق است

مدیرعامل و رییس هیات مدیره مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران گفت: ۹۵درصد گوشی‌های تلفن همراه موجود در بازار ایران از مبادی غیررسمی به کشور راه پیدا می‌کند.

به گزارش موبنا، احمد غلام زاده در اولین دوره آموزش آشنایی با مبانی و کلیات بازرگانی ویژه خبرنگاران و نمایندگان رسانه اظهار داشت: از میزان ۱۰۰‌درصد گوشی‌های موجود کشور تنها پنج‌درصد از مبادی رسمی به کشور وارد می‌شود و مابقی توسط قاچاقچیان این عرصه ورود پیدا می‌کند.

وی افزود: در شرایط کنونی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با استفاده از استانداردهای موجود در کدگذاری کالاها، به راحتی توان مقابله با قاچاق این قبیل کالا را دارد.

غلام زاده یادآور شد: ایران کد می‌تواند استانداردهای موجود در زمینه مبارزه با واردات گوشی‌های قاچاق به کشور را اجرایی کند که در این زمینه همکاری‌هایی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حال انجام است.

پاکت‌های مزایده اپراتور سوم امروز باز می‌شود

با پایان یافتن مهلت تحویل پاکت‌های مزایده اپراتور سوم امروز پاکت‌های «ج» بازگشایی می‌شود‌. محمود خسروی، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با سیتنا اظهار داشت: در راستای مزایده اپراتور سوم تلفن همراه ایران، پنج کنسرسیوم پاکت‌های خود را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه کردند.

وی ادامه داد: با پایان یافتن مهلت تحویل پاکت‌های مزایده اپراتور سوم، تعداد پنج متقاضی پاکت‌های «الف»، «ب» و «ج» خود را به سازمان تحویل دادند.

پیش از این شرکت کننده، تشکیل و پاکت‌های «الف» و «ب» بازگشایی شد و محتویات پاکت‌های «ب» به کمیته فنی و بازرگانی مزایده تحویل گردید تا نسبت به ارزیابی پیشنهاد‌های ارائه شده اقدام و پس از آن پاکت‌های «ج» (قیمت) واجدین شرایط بازگشایی و برنده مزایده اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است پنج کنسرسیوم، کنسرسیوم زین ایران، کنسرسیوم عمران تل، کنسرسیوم تامین اتصالات، کنسرسیوم فن آوری موج و کنسرسیوم آبی پاکت‌های خود را تحویل دادند.

تمهیدات تشویقی مخابرات برای مشترکان خوش حساب

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات ایران برای مشترکان خوش حساب خود تمهیدات تشویقی را دردست بررسی دارد.

صابرفیضی اظهارداشت: افرادی که بیش از سایرین ازخط تلفن خود استفاده کرده و صورتحساب خود را در زمان مقرر پرداخت کنند، در مجموعه مشترکان خوش حساب به شمارمی آیند.

وی ادامه داد: مخابرات سابقه کاربران خود را داشته و تمایز بین مشترکان خوش حساب و بدحساب به راحتی امکان‌پذیر است.

فیضی با بیان این که این افراد شامل مشترکان همراه و ثابت است، ادامه داد: در آینده مجموعه‌ای از تسهیلات به این مشترکان تعلق می‌گیرد. مدیرعامل شرکت مخابرات ادامه داد: البته در حال حاضرمخابرات زمان مشخصی را به عنوان واحدی برای مکالمه با تلفن ثابت و همراه تعیین نکرده، اما امکان شناسایی این افراد برای مخابرات وجود دارد.