کاهش درآمد بازار تلویزیون‌های LCD در سال 2009

بر اساس گزارش یک موسسه تحقیقاتی، با ادامه رکود اقتصادی در سال ۲۰۰۹ درآمد جهانی برای تلویزیون‌های کریستال مایع (LCD) برای نخستین بار از زمان عرضه این محصولات کاهش می‌یابد.

طبق گزارش موسسه DisplaySearch درآمد تلویزیون‌های LCD در سال آینده میلادی ۱۶درصد کاهش سال به سال داشته و به ۶۴میلیارد دلار می‌رسد. این درحالی است که انتظار می‌رود درآمد کلی تلویزیون ۱۸درصد کاهش یافته و به ۸۸میلیارد دلار برسد.

براساس پیش‌بینی این موسسه، سال ۲۰۰۹ سال دشواری برای صنعت تلویزیون و زنجیره عرضه خواهد بود و انتظار می‌رود بازار تلویزیون LCD در سال ۲۰۰۸ به ۲/۱۰۲میلیون دستگاه برسد که یک رشد سال به سال ۲۹درصد محسوب می‌شود اما ۶/۳میلیون دستگاه کمتر از پیش‌بینی قبلی است.

موسسه DisplaySearch پیش‌بینی کرده که بازار تلویزیون LCD در سال ۲۰۰۹ رشد ۱۷درصدی داشته و به ۹/۱۱۹میلیون دستگاه برسد که ۵/۱۱میلیون دستگاه کمتر از پیش‌بینی قبلی است.

برای تلویزیون پلاسما که فن‌آوری رقیب LCD محسوب می‌شود، رشد ۲۴درصدی سال به سال و رسیدن آن به ۹/۱۳میلیون دستگاه در سال ۲۰۰۸ پیش‌بینی شده است. همچنین پیش‌بینی شده این بخش در سال ۲۰۰۹ پنج‌درصد رشد کرده و به ۶/۱۴میلیون دستگاه برسد که به دلیل کاهش سریع قیمت تلویزیون‌های ۳۲LCD اینچی پایین‌تر از پیش‌بینی قبلی است.