یاد یار

بازار دیجیتال- بعد از مدت‌ها که خبری از معرفی سایت در این ستون نبود امروز قصد داریم یک سایت برای دوستداران موضوعات تاریخی معرفی کنیم.

این سایت که با آدرس WWW.Yadeyar.ir در دسترس است اطلاعات جامع و کامل از تاریخ ایران را دربر می‌گیرد. این سایت بسیار ساده طراحی شده و عناوین موجود در سایت در ستون سمت راست صفحه به صورت نواری عمودی به نمایش درآمده است. پادشاهان ایران، رجال سیاسی ایران، دانشمندان و اندیشمندان، شاعران، موسیقیدانان، بزرگان خوشنویس و صورتگران، خواندنی‌ها و شنیدنی‌های تاریخی معروف‌ترین جنگل‌های ایرانیان و ... از مطالب جالب موجود در سایت است که با انتخاب هر یک از آنها می‌توانید به اطلاعات جالبی دست پیدا کنید.

یکی از بخش‌های جالب این سایت که در بالا بردن اطلاعات عمومی شما موثر خواهد بود بخش آیین‌ها و جشن‌های ایرانی است. با انتخاب این بخش صفحه‌ای پیش روی شما باز می‌شود که در آن لیستی از جشن‌های مختلف ایرانی که تا حدودی به فراموشی سپرده شده‌اند دیده می‌شود.

از میان این جشن‌‌ها می‌توان به جشن بزرگ عید نوروز، جشن چهارشنبه‌سوری، جشن فروردگان، جشن مژدگیران، نمادهای هفت‌سین، نام‌ روزهای ماه در ایران باستان و ... اشاره کرد. اسناد تاریخی، آموزش خط میخی، جنگ‌های ایرانیان، جست‌وجوی مشاهیر، مقالات تاریخی، گالری تصاویر، واژگان زبان فارسی و ... از دیگر مطالب موجود در این سایت است. البته برای استفاده از مطالب سایت «یادیار» حتما باید در آن عضو شوید.