احتمال دو مرحله‌ای شدن پاکت‌های قیمت مزایده اپراتور سوم

مجری برگزاری مزایده اپراتور سوم تلفن همراه، از احتمال دو مرحله‌ای شدن فرآیند بازگشایی پاکت‌های قیمت این مزایده خبر داد.

سعید مهدیون در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: طبق برنامه زمان‌بندی، پاکت «ج» مزایده اپراتور سوم که مربوط به قیمت‌های پیشنهادی شرکت کنندگان است روز دوشنبه دوم دی ماه بازگشایی خواهد شد و پس از آن برنده نهایی این مزایده مشخص می‌شود.

وی گفت: در این مرحله پیش بینی می‌شود که قیمت‌های پیشنهادی کنسرسیوم‌های واجد صلاحیت نزدیک به یکدیگر باشد و به همین خاطر احتمال می‌رود که این فرآیند در دو مرحله انجام پذیرد.

مهدیون ادامه داد: طبق مصوبه هیات دولت، بالاترین قیمت پیشنهادی مزایده باید بیش از پنج‌درصد با قیمت دوم فاصله داشته باشد و چنانچه در بازگشایی پاکات این نتیجه حاصل نشد، زمان مجددی به شرکت‌کنندگان برای ارائه دوباره پیشنهاد قیمت خواهیم داد.

به گفته وی طبق این مصوبه، شرکت‌کنندگانی که حداقل امتیاز را در مرحله پاکات الف و ب که مربوط به نتایج بررسی کمیته‌ فنی‌بازرگانی واجدین صلاحیت حضور در مزایده اپراتورسوم است، به‌دست آوردند در مرحله تعیین قیمت نیز حضور خواهند داشت.

گفتنی است هر پنج کنسرسیوم زین‌ایران، عمران‌تل، تامین ‌اتصالات، فناوری‌موج و آبی-‌ ایراتل که پاکات خود را برای حضور در مزایده‌ اپراتور سوم تحویل داده بودند؛ به مرحله‌ بازگشایی قیمت راه یافتند. اپراتور سوم در مدت ۱۵ سال باید ۱۷‌میلیون سیم کارت وارد بازار کند.

کمتر از ۱۰۰ نقطه کور در شبکه تهران وجود دارد

در حالی که سال گذشته اعلام شده بود که شبکه اپراتور اول در شهر تهران دارای ۳۰۰ نقطه کور است، معاون فنی مهندسی شرکت ارتباطات سیار ایران از کاهش این نقاط به دو سوم عدد مذکور خبر داد.

حسن رضوی با بیان این مطلب اظهار داشت: با احداث سایت‌های جدید مشکلات این نقاط رفع شده و هم اکنون تعداد نقاط کور شبکه تهران به کمتر از ۱۰۰ نقطه رسیده است.

وی با بیان اینکه مشکلات دو سوم نقاط کور شبکه تهران به طور کامل رفع شده است، اضافه کرد: چنانچه مشترکان با مشکل در برخی مناطق یا حتی بزرگراه‌ها مواجه هستند آن را به همراه اول گزارش دهند‌.

رضوی با تاکید بر اینکه شبکه ارتباطات سیار یک شبکه زنده است و راه اندازی یک سایت، تمامی پارامترها و سایت‌های مجاور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: شبکه سیار به یک مواظبت دائمی نیاز دارد که این اقدام صورت می‌گیرد.

به گفته وی ممکن است در یک لحظه سایتی در محلی خاموش شود که این مساله سایت‌های مجاور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما اپراتور اول دائما در حال کنترل شبکه است تا این موارد را به حداقل برساند.

معاون شرکت ارتباطات سیار ایران در خصوص بهینه سازی شبکه تهران نیز گفت: در زمان حاضر شبکه تهران به‌طور دائم تست و نقاط ضعف و قوت آن شناسایی می‌شود تا با این تنظیمات مشترک در هیچ کجا قطعی نداشته باشد‌.