با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۲۰۰۸ بازار بحث و تبادل نظر در مورد دستاوردهای مختلف صنعت آی‌تی در این سال داغ شده و بسیاری از سایت‌های تحلیلی و فعال در حوزه فناوری اطلاعات آمار و اخبار مختلفی را در این زمینه منتشر می‌کنند.

به گزارش فارس به نقل از یاهوتک، طبقه‌بندی و رتبه‌بندی محصولات مختلف فناوری و معرفی بهترین و بدترین تولیدات عرضه شده در این زمینه از جمله دیگر اقدامات جالبی است که امسال هم مطابق روال همیشگی سال‌های گذشته آغاز شده است. در این میان مرور برخی از کالاها و محصولاتی که به عنوان بهترین محصولات فناوری در سال ۲۰۰۸ عرضه شده‌اند خالی از لطف نیست.

لپ تاپ Gateway MC۷۸۰۳u laptop: در بازار رایانه‌های لپ‌تاپ نام‌های مختلفی قابل ذکر است، اما این محصول به علت امکانات مناسب در برابر قیمت هزار دلاری‌اش از جمله بهترین تولیدات عرصه آی‌تی لقب گرفته است. نمایشگر ۱۶ اینچی، ظاهر زیبا و چشم‌نواز و گنجاندن امکاناتی که هر کاربری برای برآورده کردن نیازهای تجاری و شخصی به آنها نیاز دارد از جمله مشخصات این لپ‌تاپ است. نوت‌بوک Lenovo IdeaPad S۱۰: در میان نوت بوک‌های مختلف تولید شده در بازار این محصول از لنوو ارزش امتحان کردن را دارد. ابعاد کوچک، قدرت و امکانات مناسب و نیز قیمت معقول از جمله مزایای این نوت بوک است.

Intel Core i۷ CPU: در بازار پردازنده‌ها این مدل که توسط شرکت اینتل تولید شده، سریع‌ترین و قابل اعتمادترین ریزتراشه موجود در بازار است که قرار است نسخه سازگار با وسایل الکترونیک سیار آن تا سال ۲۰۰۹ عرضه شود.

اما در پایان بد نیست به فناوری بلوری به عنوان ناکام‌ترین فناوری سال ۲۰۰۸ اشاره کنیم. پس از موفقیت این فناوری و تثبیت آن به عنوان فناوری نسل جدید برای مشاهده فیلم‌های دی‌وی‌دی انتظار می‌رفت علاقه‌مندان به طور گسترده از آن استقبال کنند، اما هنوز انتظارها در این زمینه برآورده نشده است.