ادعای مایکروسافت: ویستا ایمن و محبوب است

شرکت مایکروسافت به برخی ادعاها در مورد عدم محبوبیت ویندوز ویستا واکنش نشان داده است.

به گزارش فارس به نقل از پی‌سی‌پرو، به تازگی نتایج چند بررسی تحقیقاتی توسط موسسات مختلف نشان داده بود که اکثر مدیران شرکت‌های تجاری تمایلی به مهاجرت از ویندوز XP به ویندوز ویستا ندارند و این کار را فاقد توجیه اقتصادی می‌دانند.

ریچارد فرانسیس مدیر گروه ویندوز کلاینت در منطقه آسیا- اقیانوسیه در پاسخ به این ادعاها می‌گوید: تاکنون ۱۸۰‌میلیون نسخه از ویستا به طور قانونی به فروش رفته و این امر نشانگر محبوبیت آن است.

از سوی دیگر ۱۰۰‌میلیون نسخه از ویندوز ویستا به طور مرتب به روز می‌شوند و همین مساله نشانگر نصب و استفاده از آن در جهان است.

به گفته وی در نیمه اول سال ۲۰۰۸ میزان آسیب پذیری‌های کشف شده ویندوز ویستا در مقایسه با ویندوز XP معادل ۲۳‌درصد کمتر بوده است. همچنین میزان خطرناک بودن آسیب‌های شناسایی شده ۲۱‌درصد پایین تر بوده است.

این مدیر می‌افزاید: ویندوز ویستا دارای وصله SP۱ با بیش از ۷۷ هزار سخت‌افزار و نرم افزار مختلف (شامل ۲۰۰۰ چاپگر، ۲۲۰ اسکنر، ۱۳۵ نوع وب کم، ۴۸۵ دوربین دیجیتال، ۱۸۰ دستگاه media player ) سازگار است که این رقم نسبت به میزان سازگاری نسخه اولیه با ابزار مختلف سه برابر شده است.