سبک وزن‌‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران

بازار دیجیتال- برای اکثر کاربران لپ‌تاپ، به ویژه آن دسته که لپ‌تاپ به قول معروف رفیق گرمابه و گلستان آنهاست حمل روزانه یک لپ‌تاپ ۵/۲ یا ۳ کیلوگرمی کاری سخت است.

به همین دلیل کاربران این کالا هنگام خرید، یک لپ‌تاپ کم‌وزن ولو با یک صفحه نمایش کوچک را به خرید لپ‌تاپ به صفحه نمایش بزرگ ترجیح می‌دهند.

با توجه به این نیاز کاربران شرکت‌های تولیدکننده لپ‌تاپ هر روز مدلی سبک‌تر از روز قبل را روانه بازار می‌کنند که ما در متن زیر چند نمونه از مدل‌های سبک وزن و پرفروش بازار را معرفی می‌کنیم. اگر به خرید لپ‌تاپ‌های برند Sony تمایل دارید ما به شما مدل VGN-TZ ۳۷ GN-R را پیشنهاد می‌کنیم.

البته این لپ‌تاپ قیمت بالایی (دو میلیون و ۴۵۰هزار تومان) دارد. اما این قیمت بالا را وزن ۲/۱ کیلوگرمی و صفحه نمایش ۱/۱۱ اینچی از نوع WXGA به خوبی توجیه می‌کند.

این لپ‌تاپ به پردازنده Centrino care ۲Duo ۱/۳۳ GHZ، رم دو گیگابایتی و هارد دیسکی با ظرفیت ۱۲۰ گیگابایت مجهز است و با ضمانت ایران رهجو به فروش می‌رسد.

اگر هم به لپ‌تاپ‌های خانواده Dell علاقمند هستید می‌توانید به سراغ لپ‌تاپ‌های مجهز به صفحه نمایش ۳/۱۳ اینچی این شرکت روید که مدل xps۱۳۳۰ نمونه خوبی در این ز مینه است.

این لپ‌تاپ که وزنی کمتر از دو کیلوگرم دارد به پردازنده Core ۲ Duoا۵/۲ و رم ۴۰۹۶ مگابایتی مجهز است.

تجهیز به هارد دیسکی با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت، وب کم و... از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ یک میلیون و ۵۹۹ هزار تومانی است.

برای طرفداران برند IBM Lenovo هم مدل X۶۱V۵A را پیشنهاد می‌کنیم که به صفحه نمایش ۱/۱۲ اینچی مجهز است و وزن آن معادل ۶/۱کیلوگرم است. اگرچه این لپ‌تاپ از پردازنده چندان قوی (intel core ۲Duo۱/۸۰ GHZ) برخوردار نیست، اما وزن کم آن قیمت دومیلیون و ۵۰۰هزار تومانی آن را توجیه کرده است، ضمنا هارددیسک این لپ‌تاپ ظرفیتی معادل ۱۶۰گیگابایت دارد.

این لپ‌تاپ در مقابل آب مقاوم است و به قلم نوری مجهز است.

توشیبا دوستان نیز می‌توانند به سراغ مدل R۴۰۰- ۰۹E که وزنی معادل ۷۵۰/۱ کیلوگرم دارد، بروند.

این لپ‌تاپ به صفحه نمایش ۱/۱۲ اینچی، رم ۲۰۴۸ مگابایتی و هارددیسکی با ظرفیت ۸۰ گیگابایت مجهز است و با قیمت یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان به فروش می‌رود.

برای هیوندای پسندان نیز مدل M۷۲۱R را پیشنهاد می‌کنیم.

این لپ‌تاپ نیز به صفحه نمایش ۱/۱۲ اینچی مجهز است و وزنی کمتر از دوکیلوگرم دارد.

تجهیز به پردازنده ۲core ۲Duo و رم دو گیگابایتی از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ یک‌میلیون و ۳۰۰هزار تومانی است. متقاضیان خرید لپ‌تاپ‌های

apple نیز می‌توانند به سراغ mac book Aire -Zoer۲LL/a بروند که وزنی حدود ۳۶/۱ کیلوگرم دارد و به صفحه نمایش ۳/۱۳ اینچی مجهز است.

تجهیز به رم ۲۰۴۸ مگابایتی، هارددیسکی با ظرفیت ۸۰ گیگابایت و... از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ دومیلیون و ۶۵۰هزار تومانی است.

طرفداران برند HP نیز می‌توانند از مدل‌های سری TX این برند که همگی به صفحه نمایش ۱/۱۲ اینچی مجهزند و قیمتی بین ۸۳۰ هزار تا یک‌میلیون و ۵۵۰هزار تومان دارند، ‌استفاده کنند.