به دلیل همزمانی ایام حج با زمان تحویل پاکت‌های الف و ب و ج مزایده اپراتور سوم و درخواست شرکت‌های انتخاب شده، زمان تحویل پاکت‌های الف، ب و ج اپراتور سوم یک هفته تمدید شد.

سعید مهدیون رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با سیتنا، اظهارداشت: طی برگزاری کنفرانس بررسی بیشتر جزئیات موافقت نامه پروانه اپراتور سوم، در کیش، با حضور شرکت‌های انتخاب شده نتایجی در این زمینه حاصل شد. وی افزود: یکی از موضوعات مورد درخواست شرکت‌ها برای بررسی بیشتر موضوع حق جابجایی شماره تلفن همراه بود که سازمان تنظیم مقررات نیز اعلام کرد این موضوع به صورت جدی در دستور کار است. مهدیون خاطرنشان کرد: سازمان تنظیم مقررات پروژه‌ای را نیز در این رابطه تعریف کرده و به محض مشخص شدن نتیجه آن، موضوع در کمیسیون تنظیم مقررات، مطرح و مقررات لازم تصویب می‌شود. وی گفت: این پروژه خدمت جدیدی است که مردم می‌توانند بدون تغییر شماره خود، استفاده از اپراتورهای مختلف را انتخاب کنند.

مهدیون اظهار داشت: تعرفه اتصال متقابل بین اپراتورها بحث دیگری بود که در این کنفرانس از سوی شرکت‌ها مطرح شد. وی ادامه داد: در این رابطه شرکت‌ها نگران عدم قبول قیمت‌ها از سوی دیگر اپراتورها بودند که سازمان تنظیم در این زمینه نیز اعلام کرد که در این رابطه حرف آخر را سازمان می‌زند و در صورت عدم توافق، سازمان تنظیم مقررات در این میان داوری خواهد کرد.

مهدیون خاطرنشان کرد: بحث بعدی مطرح شده از سوی هفت شرکت انتخاب شده، موضوع قرار داشتن در زمان حج و فشردگی زمان برای تحویل پاکت‌های الف و ب وج بود. وی در توضیح بیشتر این موضوع گفت: با توجه به مسلمان بودن چهار اپراتور معرفی شده توسط شرکت‌ها، مشکلاتی برای پیدا کردن نفرات و اقدامات اجرایی ایجاد کرده است. مهدیون افزود: بدین ترتیب این شرکت‌ها تقاضای شدیدی برای تعویق زمان تحویل پاکت‌های الف و ب و ج به بعد از زمان حج داشتند که پس از بررسی این موضوع در شورای راهبری این موضوع مورد توافق قرار گرفت. وی اظهارداشت: بنابراین زمان تحویل پاکت‌های الف و ب و ج از تاریخ شانزدهم آذر ماه به تاریخ بیست و سوم آذر ماه انتقال یافت و به مدت یک هفته تمدید شد.

ارائه برنامه‌های جدید برای رفع مشکلات GPRS

سرویس GPRS همراه اول که مرحله‌ تست‌های فنی اولیه را پشت‌ سر گذاشت، از روز ۱۲ آبان‌ماه جاری به مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی ۰۹۱۲ در استان تهران و ابتدا تنها در ساعات ۲۳ تا ۸ روزهای عادی و تمام ساعات روزهای تعطیل ارائه و طبق اعلام رسمی از روز ۱۲ آذرماه به صورت ۲۴ساعته ارائه شد اما مشکلی که از همان ابتدا برای مشترکان همراه اول وجود داشت فعال نشدن این سرویس در برخی گوشی‌ها بوده و از طرفی در صورت فعال شدن نیز برخی نمی‌توانند به راحتی از اینترنت استفاده کنند زیرا سرعت آن بسیار پایین است به‌گونه‌ای که می‌توان گفت امکان استفاده از سایت‌ها برایشان وجود ندارد.

محمدمهدی عطوفی، معاون بازاریابی و امور مشتریان شرکت ارتباطات سیار ایران، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ سرعت پایین سرویس GPRS برای مشترکان همراه اول گفت: نباید انتظار داشته باشیم که مثلا مردم با استفاده از این سرویس بتوانند برروی گوگل یک وب‌سایت باز کنند. وی افزود: این کار به هیچ وجه به نفع همراه اول نیست که چنین سرعتی را برای این سرویس در نظر بگیرد و به این منظور شرکت ارتباطات سیارایران به زودی برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد که این برنامه‌ها می‌تواند مشکل مشترکان را در این زمینه حل کند.

به گفته‌ عطوفی به صرف دیدن وب‌سایت، نمی‌توان گفت که سرعت سرویس GPRS بالا است یا پایین، زیرا این دو موضوع به هم ربطی ندارند.