سال گذشته در چنین روزهایی محمد سلیمانی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگویی به تشریح دلایل مخالفت وزارت ICT با کاهش تعرفه پیامک پرداخت و افزود: تعرفه اجزای مختلفی دارد و این اجزا به هم پیوسته اند و باید شکل کلان موضوع را نگریست. سلیمانی با تاکید بر این نکته که در آستانه ورود شرکت مخابرات ایران نباید اقدامی در جهت کاهش سود و درآمد این شرکت کرد، افزود: وزارت ارتباطات وظایفی در قبال بودجه سالانه شرکت‌های تابعه و پیش بینی شده در لایحه بودجه دارد و باید به اهداف و ارقام اعلام شده دست یابد. وزیر ارتباطات با بیان اینکه بررسی و نهایی شدن تعرفه پیامک موضوعی زمان بر است، تصریح کرد: بودجه‌ریزی و پیش‌بینی دستیابی به ارقام وزارت ICT در لایحه سال آینده، عدم افزایش تعرفه‌های مخابراتی، نزدیک شدن به زمان واگذاری سهام شرکت‌های مخابراتی از جمله دلایل عدم کاهش تعرفه پیامک در زمان حاضر است. این درحالی است که سلیمانی چند ماه بعد از این گفت‌وگو تعرفه پیامک لاتین را از ۱۴۹ ریال به ۲۲۲ ریال افزایش داد. اینکه چطور کاهش تعرفه پیامک زمان بر بوده، اما افزایش آن به راحتی انجام پذیر است، سوالی است که بهتر است نمایندگان مجلس از وزیر ارتباطات بپرسند.

یک سال پیش در چنین روزهایی محمد حسن محبیان، مدیرعامل شرکت پست در گفت‌وگویی اظهار امیدواری کرد که قرارداد شرکت پست با شرکت ارتباطات سیار در رابطه با انطباق نشانی با کد پستی و مرتب شدن اطلاعات مشترکان تلفن همراه تا دو هفته‌ دیگر نهایی می‌شود. وی در آن زمان اعلام داشت که این قرار داد به شرکت ارتباطات سیار ارسال شده، اما هنوز منعقد نشده است و منتظر دریافت جواب از طرف این شرکت هستیم. به واسطه‌ این قرارداد صفر تا ۱۰۰ کل قبوض و المثنای قبوض و سایر مسائل از جمله تطبیق، به روزرسانی، چاپ و توزیع آنها توسط پست انجام خواهد شد، زیرا در حال حاضر شرکت ارتباطات سیار اطلاعات را از مشترکان دریافت کرده و آنها را به روز می‌کند و پیمانکاری کار چاپ آنها و پیمانکار دیگری کار پاکت‌گذاری و توزیع را انجام می‌دهد.

سال گذشته در چنین روزهایی علیرضا طلوع، مدیرکل رایانه و محاسبات شرکت ارتباطات سیار اعلام کرد که پیش‌بینی‌های لازم برای انتقال شارژ تلفن همراه از یک مشترک سیم‌کارت‌ اعتباری اپراتور اول به مشترکان دیگر در این سیم‌کارت‌ها انجام شده است. وی در آن زمان اظهار داشت که به واسطه‌ این سرویس به عنوان مثال مشترکی که یک میلیون تومان شارژ گرفته، می‌تواند از این میزان به مشترکان دیگر شارژ بفروشد.