صادرات تلویزیون‌های LCD کاهش می‌یابد

بازار دیجیتال- به دنبال ادامه رکود اقتصاد جهانی، موسسات تحقیقاتی هم ارقام پیش‌بینی خود را برای حجم صادرات تلویزیون‌های LCD تا پایان سال ۲۰۰۸ و سال ۲۰۰۹ کاهش داده‌اند.

براساس آمار منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی isuppli با وجود فروش قابل توجه انواع تلویزیون‌های دیجیتال، بازار پررونق این محصولات در برابر چنین رکود اقتصادی هنوز ایمن نیست.

این موسسه پیش‌بینی کرده است که میزان صادرات تلویزیون‌های LCD تا پایان سال ۲۰۰۸ به ۴/۹۳ میلیون دستگاه می‌رسد، در حالی که این موسسه در گذشته این رقم را تا ۹۹میلیون دستگاه پیش‌بینی کرده بود.

برای سال ۲۰۰۹ این موسسه تا چند ماه پیش اعلام کرده بود که میزان صادرات تلویزیون‌های LCD به ۱۲۴میلیون دستگاه می‌رسد. با این وجود isuppli به تازگی پیش‌بینی کرده است که این رقم در سال ۲۰۰۹ به ۹/۱۱۲ میلیون دستگاه برسد. با تمام اینها صادرات تلویزیون‌های LCD تا پایان سال ۲۰۰۸ با رشد ۹/۱۸درصدی نسبت به سال ۲۰۰۷ مواجه خواهد بود و این رقم رشد در سال ۲۰۰۹ به ۹/۱۸درصد در مقایسه با سال ۲۰۰۸ می‌رسد.

کارشناسان معتقدند که روند رشد صادرات تلویزیون LCD همچنان در حال افزایش است و همزمان قیمت فروش این محصولات هم کاهش پیدا می‌کند.