یک سال پیش در چنین روزهایی محمود خسروی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قیمت سیم کارت‌های مخصوص پیامک همراه اول را ۲۴‌هزار تومان و تعرفه‌ ارسال هر پیامک را ۱۰ تومان عنوان کرد. وی اظهار کرد: سیم‌کارت‌های ویژه‌ ارسال پیام کوتاه فقط به منظور ارسال پیامک هستند که چندی پیش مبلغ ۲۴‌هزار تومانی پیشنهادی از سوی شرکت ارتباطات سیار در مجمع مخابرات تصویب شده و به سازمان تنظیم مقررات ارسال شد و سازمان نیز بعد از انجام بررسی‌های لازم این موضوع را تصویب و ابلاغ کرد. خسروی همچنین یک سال پیش در چنین روزهایی خبر از تعیین ضرب‌الاجل ۱۰ روزه برای اظهارنظر ارگان‌های مرتبط در تدوین آیین‌نامه MMS داد. وی در آن زمان اظهار داشت: پس از تهیه پیش‌نویس سرویس MMS تلفن همراه، از ارگان‌های معینی مطابق مصوبه شورای عالی امنیت ملی، برای اظهارنظر درخصوص متن این آیین‌نامه و دستورالعمل دعوت شد که متاسفانه هیچ یک حضور پیدا نکردند.

دو سال پیش در چنین روزهایی وفا غفاریان معاون وزیر ارتباطات گفت: به‌زودی آخرین جلسه مربوط به ارائه سیم‌کارت‌های اعتباری توسط شرکت مخابرات ایران در سازمان تنظیم مقررات برگزار خواهد شد و به احتمال فراوان در این جلسه این امر مورد تصویب قرار خواهد گرفت.

رییس هیات مدیره شرک مخابرات ایران گفت: به احتمال فراوان در آخرین جلسه سازمان تنظیم مقررات پیشنهاد ارائه سیم‌کارت اعتباری توسط دولت تصویب و ابلاغ خواهد شد. وی ادامه داد: شرکت ارتباطات سیار در خصوص قیمت این نوع سیم‌کارت سه سناریو ارائه کرده است که باید مورد بررسی قرار گیرد. احتمالا بهای این نوع سیم‌کارت همانند تالیا خواهد بود.