سال 88 سرویس وایمکس ارائه می‌شود

در صورتی که برندگان مناقصه وایمکس برنامه‌ریزی شده حرکت کنند امیدواریم در اوایل سال ۸۸ سرویس وایمکس ارائه شود.

به گزارش سیتنا، محمد سلیمانی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه تهران ۲۰ اظهار داشت: سرویس وایمکس، از آنجایی که پهنای باند بالایی دارد و اینترنت پرسرعت ارائه می‌کند می‌تواند با استقبال مشترکان مواجه شود.

وی ادامه داد: مناقصه برای ارائه این تکنولوژی برگزار شده و برندگان در ۳۰ استان کشور انتخاب شده‌اند که البته در این میان انتظار می‌رود این سرویس در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها با استقبال مواجه شود.

سلیمانی تصریح کرد: اگر برندگان مناقصه وایمکس از این فرصت، نهایت استفاده را ببرند حداقل می‌توانند تا پنج‌میلیون مشترک در یک برهه زمانی کوتاه جذب کنند.

وی در ادامه اظهاراتش در خصوص وضعیت شبکه تلفن همراه در کشور گفت: در حال حاضر حدود ۴۱‌میلیون مشترک تلفن همراه داریم که در این میان تنها از ابتدای دولت نهم تاکنون ماهانه حدود یک‌میلیون سیم‌کارت واگذار شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص ارائه سرویس GPRS نیز گفت: انتظار می‌رفت سرویس GPRS شهریور ۸۶ ارائه شود اما تا آبان ۸۷ ارائه این سرویس به طول انجامید.

وی با بیان این که در حال حاضر این سرویس در تهران و کرج ارائه شده است ، در ارتباط با رقابت اپراتور‌های تلفن همراه در کشور گفت: هنوز همراه اول رقابت خود را آغاز نکرده است.

دکتر سلیمانی افزود: در صورتی که همراه اول ۵۱‌درصد از سهامش وارد بورس شده و هیات مدیره آن از بخش خصوصی باشد، می‌تواند وارد فضای رقابتی شود.