معاون نظارت و مدیریت شبکه اپراتور اول گفت: هزینه ارسال پیامک همراه اول بر اساس میانگین قیمت جهانی تعیین شده و کاملا منطقی است.

محمدحسن فلاح اصغری، معاون نظارت و مدیریت شبکه اپراتور اول در گفت‌وگو با ایلنا در مورد کاهش تعرفه پیام کوتاه و هشدار مجدد سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر غیرمنطقی بودن این تعرفه گفت: هزینه پیامک اپراتور اول نسبت به سایر اپراتورهای جهان در حد متناسب و معقولی است و ما برای تعیین تعرفه پیامک، تعرفه‌های بسیاری از اپراتورهای فعال جهان را مورد مطالعه قرار داده‌‏ایم. معاون نظارت و مدیریت شبکه اپراتور اول در ادامه تصریح کرد: تعرفه پیامک اپراتوراول بر اساس قیمت پایه حاصل ازاین مطالعات، تعیین شده است. به گزارش بازار دیجیتال، معاون نظارت و مدیریت شبکه اپراتور اول به این نکته اشاره نکرده است که آیا در تعیین تعرفه پیامک میزان درآمد سرانه و نیز نرخ تورم در کشورها را هم بررسی کرده‌اند یا خیر؟!

کاهش قیمت GPRS با توجه به سقف تعرفه انجام می‌شود

به گفته‌ رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سازمان، سقف تعرفه‌ استفاده از سرویس GPRS مشخص است و اگر قرار باشد در تعرفه این سرویس تغییراتی ایجاد شود باید به این موضوع توجه شود.

محمود خسروی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد بحث کاهش تعرفه‌ سرویس GPRS گفت: اپراتورها در بازار رقابت می‌توانند تعرفه‌های خود را تغییر دهند اما چنانچه سقفی در این رابطه تعیین شده باشد نمی‌توانند بیش‌تر از این سقف تعرفه خود را افزایش دهند و در صورت کاهش نیز باید آن را به اطلاع سازمان برسانند. معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات یادآور شد: اگر در تعرفه کفی مشخص شده باشد اپراتور نمی‌تواند پایین‌تر از آن قیمت خود را ارائه دهد.

کمک دومیلیون تومانی همراه اول به بیماران سرطانی

در حاشیه نمایشگاه تلکام، صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران، درغرفه‌ «صنایع دستی بیماران سرطانی» با دریافت یک هدیه از محصولات تولیدی آنان، بیست‌میلیون ریال به آنان هدیه کرد.

به گزارش ایسل، مسوول غرفه‌ «صنایع دستی بیماران سرطانی» گفت: هدیه ما فقط ارزش یادبود داشت ولی هدیه‌ شرکت ارتباطات سیار یک اقدام خیرخواهانه بود. به گزارش بازار دیجیتال پیش از این و در جریان برگزاری اولین دوره از مزایده شماره‌های رند، وحید صدوقی در گفت و گویی عنوان کرده بود که درآمد این مزایده‌ها صرف امور خیریه می‌شود. این درحالی است که درآمد فروش شماره‌های رند تاکنون بالغ بر صد میلیون تومان بوده است، اما این اولین باری بود که همراه اول با اهدای این کمک دو میلیون تومانی پا به امور خیرخواهانه گذاشته است.

مجلس دلایل تشکیل نشدن اتحادیه تلفن‌همراه را بررسی می‌کند

رییس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی گفت: درصورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی دست‌اندرکاران گوشی در مورد تشکیل نشدن اتحادیه مستقل مجلس نقش نظارت مستقیم خود را ایفا خواهد کرد. علی مطهری، در گفت‌وگو با موبنا افزود: کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی در تمامی فعالیت‌های علمی و صنعتی دستگاه‌های ارتباطی و مخابراتی نظارت خواهد داشت و بر این اساس درصورت ارائه و مشاهده هرگونه تخلف در این حوزه، مجلس بی‌توجه نخواهد ماند. وی گفت: وزارت بازرگانی نقش کلیدی در تشکیل اتحادیه گوشی تلفن همراه دارد و این نهاد باید تمامی تلاش خود را در این زمینه به کار گیرد تا تکلیف این کالای پرمصرف ارتباطی روشن شود.