تحقیقات یک شرکت امنیتی نشان داده دزدهای اینترنتی که در کلاهبرداری کارت تخصص دارند بیش از پنج میلیارد دلار حد اعتبار دارند. به گزارش ایسنا، شرکت امنیتی سیمانتک برای مشخص کردن ابعاد کلاهبرداری که در طی یک سال بررسی از اقتصاد زیرزمینی اینترنت یافته آمار فوق را محاسبه کرده‌است.

طبق این گزارش شماره‌های کارت اعتباری متداول‌ترین مورد فروش بوده و ‌٣١ درصد از تمامی موارد عرضه شده برای فروش را تشکیل می‌دادند.

اطلاعات بانکی که ‌٢٠ درصد از موارد عرضه شده برای فروش در کانال‌های گفت‌وگوی مجرمان را تشکیل می‌دادند پس از شماره کارت‌های اعتباری قرار گرفتند.

بر اساس گزارش سیمانتک، اگر سارقان اینترنتی از تمامی حساب‌های بانکی عرضه شده برای فروش استفاده کنند سود خالص آن‌ها می‌تواند به ‌٧/١ میلیارد دلار برسد.

شماره کارت‌های اعتباری در میان سارقان اینترنتی محبوبیت زیادی دارند، زیرا به دست آوردن و استفاده‌ آن‌ها برای اهداف کلاهبرداری آسان است. بسیاری از روش‌های مورد علاقه‌ مجرمان مانند فیشینگ و حمله به پایگاه‌های داده به‌منظور سرقت اطلاعات کارت اعتباری طراحی شده‌اند.

وجود یک بازار آماده برای هرگونه اطلاعات به سرقت رفته و استفاده رو به رشد از کارت‌های اعتباری نیز به حفظ محبوبیت آن‌ها کمک کرده است.

طبق اعلام سیمانتک در میان اجتماعات آنلاین این مجرمان همکاری و سازماندهی وجود دارد و به نظر می‌رسد مجرمان روسی و اروپای شرقی جزو سازمان یافته‌ترین مجرمان باشند که قادرند کارت‌های اعتباری و بدهی انبوه تولید کنند. در مقابل سارقان اینترنتی در آمریکا اتحاد کمتری با یکدیگر دارند.