استعفای جری یانگ از سمت مدیر اجرایی یاهو

جری یانگ که به‌عنوان یکی از بنیانگذاران پورتال وب یاهو به آغاز انقلاب اینترنت کمک کرد از سمت مدیر اجرایی این شرکت کناره‌گیری کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، مدیر اجرایی سابق یاهو در ایمیلی به کارمندان اظهار کرد: «تصمیم برای استعفا را به اتفاق هیات مدیره‌ این شرکت گرفته است.»

به گفته‌ منابع آگاه، گفت‌وگوهای جری یانگ برای کناره‌گیری با هیات مدیره که کارل آیکان، سرمایه‌دار مخالف یانگ نیز جزو آن‌ها است از قبل از کنار کشیدن گوگل از قرارداد همکاری تبلیغاتی با یاهو در جریان بوده است.

اعلام این خبر از سوی یاهو پس از ماه‌ها کاهش درآمد، مبارزه‌ حقوقی شدید و مجموعه مذاکره‌های ناموفقی صورت گرفت که اکنون به نظر می‌آید پیشنهاد خرید سخاوتمندانه‌ای از سوی مایکروسافت بوده است.

جری یانگ در ماه ژوئن سال ‌٢٠٠٧ در پی عقب افتادن یاهو از رقیب قدرتمندش گوگل برای جذب کاربران و تبلیغات‌کنندگان به سایت‌هایش و با امید تقویت یاهو به عنوان یک برند مصرف‌کننده آنلاین، سکان هدایت این شرکت پیشگام اینترنت را به دست گرفت و به‌زودی به دلیل رد پیشنهاد خرید ‌٥/٤٧ میلیارد دلاری مایکروسافت در قراردادی که سه برابر ارزش آن زمان یاهو بود با انتقادهای شدید روبه‌رو شد. گفتنی است یانگ به سمت سابق خود به عنوان رییس یاهو بازخواهد گشت و در تلاش برای یافتن یک استراتژی مستقل برای یاهو به استراتژی و خواهد پرداخت.