مدیرکل روابط عمومی شرکت ارتباطات سیاربا بیان اینکه ۱۳۵ هزار نفر موفق به ثبت‌نام GPRS همراه اول شدند، گفت: این سرویس تا ۱۵ آذر ماه جاری به صورت ۲۴ ساعته قابل‌استفاده خواهد بود.

عباسعلی ابوالفضلی در گفت وگو باموبنا اظهار داشت: بیش از ۹۲‌درصد ثبت‌نام‌کنندگان در حال استفاده از این سرویس هستند.

وی ادامه داد: از آنجایی‌که دریافت این سرویس نیازمند تعامل دو سوی اپراتور با مشترک است، شرایط ثبت‌نام به صورت اینترنتی برای کاربران فراهم شده است.

وی گفت: محدودیت نام نویسی برای دریافت GPRS وجود ندارد و متناسب با درخواست مشترکان تهرانی ظرفیت‌سازی صورت می‌گیرد.این در حالی است که بیش از ۵/۴‌میلیون مشترک در تهران از سیم کارت‌های دائمی همراه اول استفاده می‌کنند. سرویس GPRS هم‌اکنون از ساعت ۱۱ شب تا ۸ صبح برای مشترکان دائمی در تهران قابل‌ارائه است.

۱۳۵‌هزار نفر GPRS همراه اول را فعال کرده‌اند

از زمان راه‌اندازی سرویس اینترنت تلفن همراه GPRS از سوی همراه اول تاکنون ۱۳۵‌هزار نفر این سرویس را دریافت و فعال ساخته‌اند.

از تاریخ دوازدهم ماه جاری که این سرویس برای مشترکان سیم کارت دائمی و در تهران فعال شده است ۱۳۵ هزار نفر پیامک فعال‌سازی را دریافت و همین تعداد نیز این سرویس را بر روی گوشی خود فعال کرده‌اند.

بنابراین گزارش ۹۲‌درصد این تعداد مشترک حداقل یکبار با استفاده از سرویس GPRS همراه اول به اینترنت متصل شده‌اند. در مرحله نخست مشترکان سیم کارت دائمی با کد ۰۹۱۲ می‌توانند از این سرویس استفاده کنند.

تولیدکنندگان گوشی برای دریافت وام ۲۵‌میلیارد تومانی اقدام کنند

مدیرکل دفتربرق و الکترونیک وزارت صنایع گفت: تولیدگنندگان گوشی تلفن همراه می‌توانند برای دریافت وام ۲۵ میلیارد تومانی اقدام کنند.

محمود لیایی در گفت‌وگو با موبنا افزود: با تصمیمات گرفته شده در وزارت صنایع قرارشد از محل پرداخت وام ارزی برای خرید کالا، تولید‌کنندگان گوشی تلفن همراه نیز از این وام بهرمند شوند.وی ادامه داد: تولید‌کنندگان گوشی تلفن همراه می‌توانند از این وام برای خرید مواد اولیه خود استفاده کنند تا تولید داخلی را قابل‌رقابت در عرصه جهانی نمی‌کنند. مدیرکل دفتربرق و الکترونیک وزارت صنایع گفت: وزارت صنایع همواره حمایت خود را از تولید داخل به همگان به اثبات رسانیده و در هیچ یک از عرصه‌های تولید کوتاهی رخ نداده است.

تشکیل اتحادیه تلفن همراه منع قانونی ندارد

نایب رییس اول شورای اصناف کشور گفت: تشکیل اتحادیه تلفن همراه در تهران و دیگر شهرستان‌های کشور هیچ منع قانونی ندارد.

جلال‌الدین محمد شکریه در گفت‌وگو با موبنا افرود: تشکیل اتحادیه مستقل برای گوشی تلفن‌همراه براساس قانون نظام صنفی صورت می‌گیرد و به همین منظور تشکیل یک مرکز واحد صنفی برای این صنف دور از انتظار نخواهد بود.وی ادامه داد: اعضای شورای اصناف کشور تمامی فعالیت‌های خود را منوط به قانون نظام صنفی انجام خواهند داد و در صورت مشاهده برخی تخلفات اقدامات لازم صورت می‌گیرد.رییس مجمع امور صنفی استان گیلان اظهار داشت: در استان گیلان صنف گوشی تلفن همراه زیر نظارت اتحادیه لوازم الکترونیکی مشغول به فعالیت هستند. وی افزود: برای تشکیل اتحادیه در تهران به ۳۰۰‌نفر، مراکز استان‌ها ۱۰۰‌نفر و در دیگر شهرستان‌های کشور۵۰‌نفر باید دارای پروانه فعالیت صنفی باشند.وی تصریح کرد: در شرایط کنونی هیچ یک از شهرهای کشور ازجمله تهران دارای این تعداد اعضا نیستند و آنان باید برای دریافت پروانه فعالیت خود اقدام کنند.