اینترنت با تهدید رو به افزایش هکرها روبه‌رو است

بررسی‌های انجام گرفته از ۷۰‌شرکت اینترنتی بزرگ جهان از رشد نگرانی در مورد مجموعه تهدیدات جدید از جانب هکرها حکایت دارد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، بر اساس بررسی جدید شرکت آمریکایی Arbor Networks، اسلحه اصلی هکرها بوت‌نت یا شبکه‌های آلوده رایانه‌ها باقی مانده که می‌توانند برای ارسال حجم وسیعی از اطلاعات برروی اینترنت به کنترل هکرها دربیایند. بر اساس این گزارش، حجم بالای داده‌ها می‌توانند سرورهای رایانه‌ای را لبریز کرده و کل شبکه‌ها را از کار بیندازند. طبق یافته‌های این شرکت که به شرکت‌های ISP کمک می‌کند، کارایی شبکه‌های خود را مونیتور کنند، اندازه بزرگ‌ترین حمله بوت نت از سال ۲۰۰۰ صد برابر رشد کرده است و هکرها در حملات اخیر تا ۴۰ گیگابایت اطلاعات را در اینترنت ارسال کرده‌اند که با توجه به اینکه بزرگ‌ترین شبکه تنها یک چهارم از این میزان اطلاعات را می‌پذیرد، برای از کار انداختن سیستم کافی است.

بسیاری از حملات به وسیله گروهی از هکرها علیه گروهی دیگر و با هدف به دست گرفتن کنترل کلاهبرداری‌های آنلاین مانند طرح‌های هرمی صورت می‌گیرد. بسیاری از این هکرها مجرمان رقیبی هستند که تلاش می‌کنند به فعالیت یکدیگر صدمه بزنند. به گفته محققان این مطالعه، افزایش قابل‌توجهی در حملاتی که سایت‌های تجارت الکترونیک را هدف می‌گیرند مشاهده شده است.

همچنین در حالی که شدت و تداوم حملات هکرها رو به افزایش بوده قدرت قربانیان آنها برای مقابله با این حمله‌ها به دلیل فشارهای مالی تضعیف شده است.