آیین‌نامه شورای تدوین برنامه پنجم توسعه بخش ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات پس از تصویب وزیر ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، عبدخضر کامرانی، معاون ارتباطات و برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، با بیان این مطلب اظهار کرد: تدوین مواد قانونی لازم برای درج در قانون برنامه پنجم توسعه و همچنین تدوین سند ملی توسعه بخش در این برنامه، از جمله اهداف این شورا است.

وی افزود: بررسی خلاءهای قانونی و نقاط قوت و ‌ضعف بخش در برنامه چهارم، تدوین جهت‌گیری کلی بخش در برنامه پنجم توسعه و انجام کلیه امور مربوط به تدوین برنامه پنجم در بخش ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات از جمله وظایف این شورا است.

او خاطرنشان کرد: از دیگر وظایفی که برای این شورا در نظر گرفته شده است، می‌توان به بررسی و تصویب اهداف کلان، اهداف کمی و کیفی، سیاست‌ها و راه‌کارهای اجرایی و منابع مالی مورد نیاز بخش و زیربخش‌ها در برنامه پنجم توسعه اشاره کرد.

عبد خضر کامرانی درباره ترکیب اعضای این شورا نیز گفت: وزیر ارتباطات، معاون ارتباطات و برنامه‌ریزی و مدیر کل دفتر تلفیق برنامه و بودجه به ترتیب تحت عنوان رییس، نایب رییس و دبیر این شورا فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: معاون فن‌آوری اطلاعات،‌ معاون آموزش، پژوهش و امور بین‌الملل، معاون حقوقی و امور مجلس، معاون توسعه مدیریت، رییس سازمان تنظیم مقررات و رییس سازمان فضایی و رییس هیات مدیره شرکت مخابرات از دیگر اعضای این شورا هستند.

معاون ارتباطات و برنامه‌ریزی درباره ساختار شورا تصریح کرد: شورای تدوین برنامه پنجم توسعه در بخش ICT دارای یک کمیسیون تلفیق و ۹ کمیته است که هر یک از کمیته‌ها نیز گروه‌های تخصصی مرتبط با فعالیت خود را تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته تدوین برنامه مخابرات، فن‌آوری اطلاعات، زیرساخت، فضا، آموزش و پژوهش، ‌تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پست، پیام و پست‌ بانک، کمیته‌های کمیسیون تلفیق را تشکیل می‌دهند.

او تاکید کرد: هر یک از کمیته‌ها برنامه پنجم توسعه در امور مختلف بخش را تدوین می‌کنند و کمیسیون تلفیق نیز وظیفه بررسی مصوبات کمیته‌های ذیل شورا را از نظر رعایت اسناد بالادستی از قبیل چشم‌انداز، سیاست‌های کلی، قوانین و مقررات موضوعه را بر عهده دارد.