خریداران اسناد مزایده‌ اپراتور سوم تلفن همراه تا زمان تحویل پاکت‌های پیشنهادی برای معرفی شرکای تجاری خود فرصت خواهند داشت. بنا بر درخواست برخی خریداران اسناد مزایده زمان ارسال مدارک ارزیابی کیفی این مزایده تا روز چهارشنبه ۲۹ آبان تمدید شده است.

در حالی که ابتدای هفته‌ جاری کمال محامدپور، معاون وزیر ارتباطات، از تغییر در برخی مفاد اسناد و مجوز در اختیار گرفتن بیش از ۹۰‌درصد سهام اپراتور سوم از سوی شرکت‌های خارجی با ثبت شرکت در ایران خبر داده بود، اما مهدیون، مجری برگزاری مزایده اپراتور سوم بر حداکثر سهم ۴۹‌درصد شرکت‌های خارجی برای حضور در مزایده تاکید کرده است. پیش از این زمان تحویل مدارک ارزیابی تا تاریخ ۲۷آبان‌ماه ۸۷ و زمان اعلام نتیجه ارزیابی اولیه و تحویل متن کامل پروانه تا دوم آذرماه تمدید شده بود؛ همچنین اعلام شده بود که زمان تحویل پاکت‌های الف، ب و ج تا تاریخ ۱۶ آذرماه تمدید و پاکت‌های الف و ب در تاریخ ۱۷ آذرماه بازگشایی خواهند شد. با این حال سعید مهدیون، مجری اپراتور تلفن سوم همراه کشور دو روز پیش و در گفت‌و‌گو با مهر تاکید کرده بود که مهلت تحویل اسناد مناقصه اپراتور سوم تلفن‌همراه کشور که تا پایان وقت اداری ۲۷ آبان‌ماه جاری تعیین شده، به هیچ وجه تمدید نخواهد شد. وی گفته بود که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ۲۷ آبان‌ماه روز تحویل اسناد مزایده اپراتور سوم است و این زمان قطعی بوده و قابل تمدید نیست.مجری اپراتور تلفن سوم همراه کشور تاکید کرده بود: هر چند برخی خریداران خواستار تمدید مهلت تحویل اسناد شده‌اند، اما ما مطابق شرایط مناقصه‌های بین‌المللی عمل خواهیم کرد و خریداران اسناد باید در زمان تعیین شده اسناد موردنظر را تحویل دهند.

پیش‌شماره‌ ۰۹۲ برای سیم‌کارت‌ اپراتور سوم

به گفته‌ رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به احتمال زیاد پیش‌شماره‌ سیم‌کارت‌های اپراتور سوم تلفن همراه ۰۹۲ خواهد بود.

محمود خسروی، معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در این باره اظهار کرد: تقسیم‌بندی نامبرینگ به عهده‌ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و درواقع رگولاتور در این رابطه تصمیم‌گیری می‌کند و روال تعیین پیش‌شماره‌ این اپراتور نیز مثل اپراتور دوم تلفن همراه است. در جریان برگزاری مزایده‌ اپراتور سوم تلفن همراه به گفته‌ خسروی در حضور برخی شرکت‌های خارجی مشکلاتی به وجود آمده و هنوز شریک داخلی خود را پیدا نکردند. وی تصریح کرد: در تلاشیم تا برنده‌ مزایده‌ اپراتور سوم تلفن همراه تا اواخر دی‌ماه سال جاری مشخص شود.

ارتباطات سیار از مخابرات ایران جدا نمی‌شود

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران شایعه جدا شدن شرکت ارتباطات سیار را در زمان خصوصی شدن از شرکت مخابرات ایران رد کرد.

صابر فیضی در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: تفکیک شرکت ارتباطات سیار از شرکت مخابرات امکان‌پذیر نیست چرا که ورود شرکت مخابرات به بورس با توجه به تراز تلفیقی آن صورت گرفته است.وی با اشاره به اینکه جدا شدن هیچ شرکتی از گروه مخابرات امکان‌پذیر نیست، خاطرنشان کرد: این موضوع به تصویب هیات دولت و به مصوبه مجلس نیاز دارد. وی اظهار داشت: تمامی این شایعات تنها به دلیل کاهش قیمت سهام شرکت مخابرات مطرح شده است.