مدیر عامل شرکت مخابرات ایران سرعت اینترنت همراه اول را با توجه به به‌کارگیری و در اختیار گذاشتن تجهیزات یک شاهکار اعلام کرد.

صابر فیضی، در گفت‌وگو با برنا با اشاره به راه‌اندازی سرویس اینترنت همراه اول گفت: این میزان سرعت با توجه به تجهیزات به کار گرفته شده در سرویس همراه اول یک شاهکار است. وی ادامه داد: عدم تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی شبکه اینترنت اپراتور اول،استفاده از شبکه نسل ۵/۲ از عوامل ضعف سرعت اینترنت همراه اول به شمار می‌آید. مدیر عامل شرکت مخابرات ادامه داد: شبکه تلفن همراه اول از نظر به کارگیری تجهیزات بسیار ضعیف عمل کرده و سرمایه‌گذاری در این بخش محدود بوده است.

وام ۲۵‌میلیارد تومانی برای تولیدکنندگان گوشی

رییس انجمن تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه از حمایت دولت برای اختصاص مبلغ ۲۵میلیارد تومان وام از محل حساب ذخیره ارزی به تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه خبر داد. احمد روضاتی در گفت‌وگو با موبنا با بیان اینکه «روند ساخت گوشی تلفن همراه در داخل کشور تاکنون متوقف نشده اما به کندی پیش می‌رود»، اظهار داشت: تولیدکنندگان در انتظار مصوبه دولت برای استفاده از منابع مالی هستند. وی با تاکید بر اینکه با تصویب تعرفه ۲۵‌درصدی واردات گوشی تلفن همراه مشکل تولید گوشی نیز برطرف شده، ادامه داد: این درحالی است که طی یک سال و نیم گذشته با تعرفه ۶۰‌درصدی واردات، تولید در کشور امکان‌پذیر نبود. این درحالی است که تا به این لحظه هیچ کدام از این تولید‌کنندگان نتوانسته‌اند نیازهای بازار را برآورد کنند و این درحالی است که طی دو سال گذشته حمایت از همین تولید‌کنندگان بازار این کالا را با بحران‌های حل نشدنی‌ای همچون قاچاق مواجه ساخته است.

همراه‌اول روابط‌ عمومی برتر در اطلاع‌رسانی شد

روابط‌عمومی «همراه‌اول» به‌عنوان روابط‌عمومی برتر کشور در بخش اطلاع‌رسانی انتخاب شد. در اولین سمینار «تبلیغات، بازاریابی و روابط‌عمومی» که از تاریخ ۱۱الی۱۴ آبان‌ماه سال‌جاری با مشارکت انجمن روابط‌عمومی ایران و دانشکده‌ صداوسیما برگزار شد، جایزه و لوح روابط‌عمومی برتر در بخش اطلاع‌رسانی، پس از بررسی دقیق هیات داوران، به روابط‌عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران تعلق گرفت.

دریافت پیامک‌ رایگان در کشورهایی که با ایران دارای رومینگ هستند

به گفته‌ مدیر کل روابط بین‌ اپراتورهای شرکت ارتباطات سیار ایران دریافت پیامک‌ در کشورهایی که دارای رومینگ هستند و از جمله کشور عربستان رایگان است. عباس لطفعلیان در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: در ایام حج سال گذشته قرار بود برای دریافت پیامک برای حجاج هزینه‌ای محاسبه شود، اما این موضوع با انجام مذاکرات منتفی شد و هزینه‌ای از مشترکان دریافت نشده است.

وی درباره‌ تعرفه‌ ارسال پیامک برای حجاج در سال جاری گفت: این تعرفه به نسبت سال گذشته افزایش کمی یافته و در شبکه‌ الجوال و الاتحاد ۴۳۲ تومان و در اپراتور زین به مبلغ ۲۱۶ تومان است. او افزود: تعرفه‌ تماس از عربستان به ایران برای مشترکان در شبکه الجوال و الاتحاد دقیقه‌ای ۲۵۶۶ تومان و در شبکه‌ زین ۱۳۷۹ تومان است و دریافت تماس برای مشترکانی که در حج به سر می‌برند برای هر سه شبکه در سال جاری به ۱۶۷ تومان کاهش یافته است.

پرداخت قبوض تلفن همراه از طریق دفاتر خدمات ارتباطی

رییس هیات مدیره مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات ایران طرح‌هایی برای کاهش هزینه کارمزد پرداخت قبوض تلفن همراه برای مشترکان در دست بررسی دارد که توسعه پرداخت قبض از طریق اینترنت و دفاتر خدمات ارتباطی از جمله این طرح‌ها است. وفا غفاریان در گفت‌و‌گو با فارس درباره کارمزد جدید بانکی برای قبوض تلفن همراه اظهار داشت: اخذ این کارمزد برای مخابرات بسیار هزینه‌آور است به همین دلیل تدابیری را اندیشیده‌ایم تا از طریق اینترنت و سایر موارد هزینه برای مشترکان و شرکت مخابرات کاهش پیدا کند. وی افزود: مخابرات تاکنون بانک‌ها را به عنوان شبکه مناسب و ارزان قیمت برای گرفتن قبوض می‌دانست ولی در حال حاضر به دنبال راه جایگزین هستیم.

پروانه اپراتور سوم تغییر می‌کند

معاون وزیر ارتباطات گفت: در صورت لزوم، پروانه فعالیت اپراتور سوم تلفن همراه قابل تغییر خواهد بود. کمال محامدپور در گفت‌وگو با موبنا در مورد برخی اعتراض‌ها در زمینه مدیریت پروژه اپراتور سوم اظهار داشت: دیدگاه‌های مدیریتی در این پروژه مبتنی بر حمایت از شرکت‌های داخلی است. وی اظهار داشت: چنانچه برخی موارد پروانه اپراتور سوم با مشکل مواجه شود امکان تغییر در مفاد این پروانه وجود دارد.معاون وزیر ارتباطات اظهار داشت: در صورت نیاز، با گزارش مجری برگزاری مزایده اپراتور سوم در خصوص تغییر مفاد پروانه اپراتور سوم به شورای عالی نظارت بر اجرای مزایده، طی فرآیندی تغییرات لازم درپروانه این اپراتور ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به گزارش‌های ارائه شده مجری در خصوص روند اجرای مزایده اپراتور سوم به شورای عالی نظارت طی جلسات گذشته گفت: تاکنون مشکل خاصی در روند اجرای مزایده اپراتورسوم دیده نشده است.