در صورت نیاز، امکان افزایش ظرفیت سرویس GPRS وجود داشته و سیم‌کارت‌های اعتباری پس از سیم‌کارت‌های دائمی ‌از این سرویس برخوردار می‌شوند.

وحید صدوقی، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با بیان مطلب فوق اظهار داشت: سرویس GPRS برای دو میلیون مشترک پیش‌بینی شده است که در صورت استقبال بیشتر مشترکان امکان افزایش آن به مقادیر بالاتر وجود دارد.

صدوقی گفت: GPRS سیم‌کارت‌های اعتباری پس از سیم‌کارت‌های دائمی‌راه‌اندازی و تعرفه آن نیز پیش از راه‌اندازی اعلام خواهد شد.

صدوقی همچنین در خصوص فیلترینگ MMS گفت: فیلترینگ براساس تقاضای مشترکان است و در این صورت امکان پیگیری اولین تا آخرین ارسال‌کننده MMS و در نتیجه کاهش تخلفات وجود دارد.

فعال‌سازی GPRS رایگان است

خدماتی که در حال حاضر از طریق سرویس GPRS در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد، استفاده از پست الکترونیکی و دسترسی به سایت‌های اینترنتی و دریافت فایل بر روی گوشی است.

علیرضا طلوع، مدیرکل رایانه و محاسبات شرکت ارتباطات سیار ایران در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب درباره‌ فعال‌سازی سرویس GPRS برای مشترکان همراه اول گفت: هزینه‌‌ این سرویس متناسب با کارکرد برای مشتریان محاسبه می‌شود و از دوره‌ جدید آیتم جدیدی به نام هزینه‌ اینترنت تلفن همراه به قبوض مشترکان افزوده می‌شود که براساس آن مشترکان باید هزینه این سرویس را پرداخت کنند.

وی با بیان این که فعال‌سازی این سرویس به‌صورت رایگان است، گفت: مشترکان همراه اول می‌توانند با مراجعه به سایت WWW.MCI.IR این سرویس را برای خود فعال کنند و این سرویس به محض ثبت‌نام فعال می‌شود اما پیامک مبنی بر آگاهی مشترک از این موضوع به فاصله ‌٣٠ دقیقه برایش ارسال می‌شود.

مقررات استفاده از GPRS همانند اینترنت است

مقررات استفاده از سرویس اینترنت تلفن همراه «GPRS» شرکت ارتباطات سیار ایران، همانند اینترنت معمولی خانگی و غیره است و هزینه استفاده در حال حاضر که در شب و روز تعطیل ۴ریال و غیر تعطیل ۸/ ۱۴ ریال برای دانلود هر کیلو بایت است.

سایت‌های مسدودی و فیلتر در اینترنت معمولی، در سرویس GPRS تلفن همراه نیز مسدود خواهد بود.

سرعت فعلی برای استفاده از GPRS همراه اول در مرحله اول حداکثر ۵۰ کیلوبیت بر ثانیه است که در مرحله دوم و با ورود به نسل EDGE سرعت آن افزایش می‌یابد. این سرویس حداکثر تا یک ماه دیگر نیز ۲۴ ساعته خواهد شد. سیم‌کارت دائمی برای هر کیلوبایت دانلود در شب و روز غیر تعطیل ۸/۱۴ریال و ایام تعطیل ۴ریال باید بپردازند. در مرحله اول تنها استان تهران تحت پوشش سرویس GPRS است که در مرحله بعد و تا ۳ ماه دیگر مراکز استان‌ها و شهرهای چون تبریز، مشهد شیراز و اصفهان تحت پوشش این سرویس قرار می‌گیرند.

سرویس پیام چندرسانه‌ای mms نیز ماه آینده آغاز به کار می‌کند. هزینه ارسال هر mms با حجم ۵۰ کیلوبایت ۵۰۰ریال است. این سرویس حداکثر تا یک ماه دیگر نیز ۲۴ ساعته خواهد شد.