کارت‌گرافیک تازه‌وارد اسپارکل

بازار دیجیتال - مدل GTx ۲۶۰ Plus اولین کارت‌گرافیک از خانواده اسپارکل است که در ساخت آن از پردازنده گرافیکی جدید nviDia یعنی GTX۲۶۰ استفاده شده است.

این کارت‌گرافیکی که از دو خنک‌کننده دواسلاتی تشکیل شده است میزان فرکانس کاری پردازنده گرافیکی‌اش ۵۷۶مگاهرتز است.

گذرگاه حافظه در نظر گرفته شده برای این کالا نیز ۴۴۸بیت است که با وجود فرکانس ۱۹۹۸ مگاهرتزی، پهنای باند حافظه ۱۱۲گیگابایت در ثانیه را برای این محصول به ارمغان آورده است.

مقدار حافظه کارت گرافیکی GTx ۲۶۰ plus برابر با ۸۹۶مگابایت از نوع GDDR۳ است.

همچنین طول این کارت گرافیکی همانند GTX ۲۸۰ و GX۲۹۸۰۰ به اندازه‌ای است که برای نصب آن نیاز به یک کیس با عمق مناسب است. در لبه بالایی Plus SPARKLE Geforce GTX ۲۶۰ دوکانکتور برق ۶ بین در کنار یک پورت صدا به منظور اتصال به رابط HDMI تعبیه شده است.

در قسمت پشتی این کارت گرافیکی از دو رابطه DVI و یک پورت S-video استفاده شده است که در کنار منفذ خروجی هوای خنک‌کننده قرار گرفته‌اند.

محصول تازه‌وارد اسپارکل مجهز به خنک‌کننده‌های برد مرجع شرکت nvidia است و این شرکت تغییری در فرکانس و نوع خنک‌کننده آن ایجاد نکرده است.

کارت گرافیکی GTX۲۶۰ از فناوری شرکت nvidia با نام CUDA(اCompute Unified Device Architecture)نیز پشتیبانی می‌کند که این ویژگی در ویندوز ویستا باعث کاهش بار پردازش مرکزی در محاسبات پیچیده می‌شود و امکان اجرای نرم‌افزارهای پیچیده برنامه‌نویسی، مدیریت و مهندسی و طراحی را برای کاربران فراهم می‌آورد.

فناوری دیگری که در مورد کارت‌گرافیکی GTX ۲۶۰ Plus شایان ذکر است فناوری physx است که یک نمایش واقعی و ملموس از ضربات فیزیکی در محیط‌هایی با جزئیات گرافیکی بالا را برای گیمرها به ارمغان می‌آورد. از مزایای کارت گرافیکی GTX ۲۶۰ Plus می‌توان به کارآیی مناسب و خنک‌کننده با قابلیت هدایت گرمایی بالا اشاره کرد.