اولین نشست مطبوعاتی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در سال ۸۷ روز گذشته برگزار و بر اساس روال معمول در جلساتی از این دست آخرین دستاوردها و برنامه‌های این شرکت برای سال جاری از زبان مدیران این شرکت ارائه شد. در این جلسه که دو روز پس از ارائه سرویس GPRS همراه اول برگزار شد مهمترین عامل در تاخیر ارائه این سرویس از سوی وحید صدوقی تعویض و به روزرسانی تجهیزات لازم در این بخش عنوان و تاکید شد که ارائه این سرویس در کل کشور و به صورت دائمی ‌منوط به تجهیز شبکه همراه اول در کل کشور است که بخش اعظم این مهم در حال حاضر انجام شده است.

وحید صدوقی در این نشست به تشریح عملکرد شرکت خود طی یک سال گذشته پرداخت و در مورد بحث تعرفه پیامک لاتین و فارسی عنوان داشت: ‌به‌رغم افزایش ۲۰‌درصدی در درآمد کل شرکت ارتباطات سیار اما درآمد این شرکت از محل پیامک کاهش یافته است. او در ادامه با تاکید بر آمارهای گذشته خاطرنشان ساخت: به رغم کاهش درآمد شرکت از محل تعرفه پیامک اما میزان استقبال کاربران از ارسال پیامک‌های فارسی نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش یافته که این نشان‌دهنده موفقیت این شرکت در ترویج خط و زبان فارسی در بین کاربران تلفن همراه است.

صدوقی در ادامه و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران پیرامون اخذ هزینه پیامک‌های به مقصد نرسیده، افزود: همان طور که زمانی نامه‌ای به وسیله چسباندن تمبر روی آن ارسال می‌شود خواه آن نامه به مقصد برسد و خواه برگشت خورد، اما هزینه تمبر آن پرداخت شده است در نتیجه در زمینه پیامک‌های به مقصد نرسیده نیز به همین شکل عمل می‌شود. چرا که شبکه همراه اول برای رساندن یک پیامک به مشترکانش شاید تا ۱۰ بار این پیامک را ارسال می‌کند در نتیجه چه پیامک مذکور به دست مخاطب برسد و چه نرسد هزینه ارسال اخذ خواهد شد. صدوقی در مورد ارائه خدمات غیرحضوری عنوان داشت که در این بخش سعی شده به گونه‌ای عمل شود تا دفاتر امور مشترکان و خدمات ارتباطی متضرر نشوند.

کاهش تعرفه‌ تماس‌های دریافتی برای حجاج ایرانی

مدیر کل روابط بین اپراتورهای شرکت ارتباطات سیار ایران از کاهش تعرفه‌ تماس‌های دریافتی برای حجاج ایرانی خبر داد. عباس لطفعلیان اظهار کرد: هزینه‌ تماس‌های دریافتی حجاج به مبلغ ۱۷۰ تومان کاهش یافته است، یعنی چنانچه تماسی از کشورمان با حجاج برقرار شود برای هر دقیقه مکالمه مبلغ ۱۷۰ تومان محاسبه خواهد شد، اما تماس‌های خروجی با همان تعرفه‌های قبلی محاسبه می‌شود. وی خطاب به مشترکان همراه اول که به سفر حج مشرف می‌شوند، گفت: مشترکان باید تا حد ممکن سعی کنند تا تماس دریافتی داشته باشند و با آنها از ایران تماس گرفته شود؛ در این زمینه نیز بروشورهای جدید چاپ کردیم و اطلاعات تعرفه‌‌ای را در قالب آنها در اختیار روسای کاروان‌ها خواهیم گذاشت و حجاج بهتر است قبل از سفر حتما این بروشورها را به دقت مطالعه کنند.

او تاکید کرد: با توجه به این که شرکت ارتباطات سیار ایران مجاز به قطع تلفن‌ها با کارکرد و بدهی‌ بیش از ۲۰۰ دلار است لذا توصیه می‌شود آن دسته از مشترکانی که گمان می‌کنند بیش از این میزان مکالمه خواهند داشت با مراجعه به یکی از مراکز به پرداخت مازاد کارکرد خود اقدام و در واقع پیش‌پرداخت کنند. مدیرکل روابط بین اپراتورهای شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: مشترکان سیم‌کارت‌های ۰۹۱۰ نیز قبل از سفر باید این سرویس را فعال کنند که هزینه فعال‌سازی آن مبلغ ۲۰۰‌هزار تومان است که اگر در دوره‌ حج بیش از این میزان صحبت کنند، باید نماینده‌ای از طرفشان این قبض را دریافت و پرداخت کند، اما اگر کمتر از این میزان مکالمه داشته باشند به عنوان بستانکار محسوب می‌شوند.