سال گذشته در چنین روزهایی اعلام شد که با انجام واگذاری‌های شرکت ارتباطات سیار تعداد مشترکان تلفن همراه این شرکت به ‌٢١میلیون مشترک و تا پایان سال طبق پیش‌بینی به ‌٢٢میلیون نفر می‌رسد.

وحید صدوقی، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در آن زمان و پیرامون علت تاخیر در واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری و کمبود کارت‌های شارژ آن در بازار گفت: سیم‌کارت‌های اعتباری هم‌اکنون در ‌١٨ استان، واگذاری به روز دارد اما در دیگر استان‌ها بنا بر توسعه‌ انجامی و در صورت وجود ظرفیت، سیم‌کارت‌ها طی ‌٣٠ تا ‌٤٥ روز واگذار می‌شوند.

صابر فیضی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران سال گذشته و در چنین روزهایی اعلام کرد که هزینه جابه‌جایی در هر مکالمه تلفن همراه، دو پالس بوده و بسیار ناچیز است، ضمن آنکه به دلیل بروز مشکلات، تصمیمی برای کاهش آن نداریم. وی در آن زمان اظهار داشت: با کاهش هزینه جابه‌جایی، امکان ثبت‌نام در روستاها و استفاده در شهرها امکان‌پذیر و این موضوع باعث اختلال در شبکه می‌شود، چراکه شبکه متناسب با تقاضاها توسعه می‌یابد. فیضی، در خصوص کاهش تعرفه مکالمات سیم‌کارت‌های اعتباری نیز خاطرنشان کرد: در این رابطه، طرحی به صورت پیشنهادی در دستور کار قرار دارد، اما هنوز نهایی نشده است.