مدیر عامل شرکت مخابرات ایران از اعلام آمادگی ۳ سرمایه‌گذار خارجی برای مشارکت با تالیا خبر داد و گفت: برای جذب سرمایه‌گذار خارجی این شرکت مقدمات لازم فراهم شده و حداکثر تا ۳ ماه آینده ظرفیت کل شبکه تالیا تا ۲‌میلیون مشترک افزایش می‌یابد.

صابر فیضی در گفت‌وگو با مهر گفت: تالیا از ابتدای فعالیت خود دارای مجوز جذب ۲‌میلیون مشترک بود، اما به دلیلی فراهم نشدن زمینه جذب سرمایه‌گذار خارجی در این پروژه با سهم ۴۹‌درصدی، انجام طرح توسعه آن به تعویق افتاد. مدیر عامل شرکت مخابرات ایران افزود: در حال حاضر ۳ سرمایه‌گذار خارجی برای مشارکت با تالیا اعلام آمادگی کرده اند که احتمال شرکت در این پروژه از سوی شرکت روسی قوی‌تر به نظر می‌رسد. وی ادامه داد: به گفته مدیران تالیا، هم اکنون ۱‌میلیون سیستم جدید که برای توسعه ظرفیت تالیا لازم بوده، وارد کشور شده است و حداکثر تا سه ماه آینده، بستر جذب ۱‌میلیون مشترک دیگرتوسط تالیا فراهم می‌شود.

دکل ایرانسل از حریم شهر تاریخی توس جمع شد

رئیس یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان خراسان رضوی از انتقال دکل ایرانسل در حریم تاریخی شهر توس خبر داد.

به گزارش موبنا، چندی پیش ماموران مخابرات، دکلی را در حریم توس نصب کردند که بنا بر رای کارشناسان میراث فرهنگی، این دکل در حریم شهر تاریخی توس نصب شده و خلاف قانون بود.سعید صباحی در این باره گفت: دکل ایرانسل براساس رای معاونت سازمان میراث فرهنگی، به حریم درجه چهار منتقل شد.به گفته وی، این اقدام بر اساس وظایف حفاظتی یگان و برای جلوگیری از مخدوش شدن حریم منظری شهر توس و آرامگاه فردوسی انجام شده است.