فرهنگسرا

بازار دیجیتال - اگر مایلید اطلاعات کامل و جالبی را در مورد ویژگی‌های تاریخی و جغرافیایی ایران به دست آورید سایت فرهنگسرا به آدرس WWW.Farhangsara.Com را به شما معرفی می‌کنیم.

این سایت به زبان انگلیسی و فارسی طراحی شده است که اگر قسمت فارسی را انتخاب کنید صفحه‌ای پیش روی شما باز می‌شود که دارای قسمت مختلفی است، در این صفحه گزینه‌هایی مانند موقعیت جغرافیایی، تاریخ، شهرهای ایران، اقتصاد، آب‌و‌هوا، پرچم ایران، نقشه ایران، مردم‌شناسی و... دیده می‌شود.

با انتخاب گزینه «تاریخ» می‌توانید تاریخچه کامل از ایران به دست آورید. این قسمت به دو بخش قبل از میلاد مسیح (شامل پارینه سنگی قدیم، جدید، نوسنگی، شهرنشینی، هخامنشیان، اشکانیان، آغاز شهرنشینی و ...) و بعد از میلاد مسیح (ساسانیان، صفاریان، علویان، قاجاریه، پهلوی، زندیه و تاریخ انقلاب مشروطیت در ایران) تقسیم می‌شود.

باغ و کاخ گلستان، قنوات، ادیان در ایران، قهوه‌خانه در ایران، جزایر ایرانی خلیج فارس، تاریخچه زعفران،‌ قلعه الموت،‌ ایرانگردی، تاریخچه امامزاده‌های ایران، زبان‌شناسی و زبان‌های محلی ایران، تقسیم‌بندی آثار تاریخی آب کشور، چگونگی پیدایش شیر و خورشید در درفش ایران زمین و ... از دیگر مطالب خواندنی در این سایت است.