اولین حفره‌ امنیتی تلفن گوگل کشف شد

تنها چند روز پس از ورود تلفن هوشمند G۱ به بازار، گروهی از محققان حفره‌ امنیتی خطرناکی را در این تلفن که با سیستم عامل آندروید کار می‌کند، کشف کردند.

یکی از این محققان در مورد این حفره‌ امنیتی به گوگل اطلاع داده و اعلام کرده است جزییات آن را منتشر می‌کند، زیرا معتقد است کاربران تلفن‌های هوشمند پیشرفته از این که دستگاه‌های آن‌ها با تهدیدهای مشابه تهدید پیش روی رایانه‌های متصل به اینترنت مواجه‌اند، مطلع نیستند. بر اساس این گزارش، این حفره توسط نفوذگران می‌تواند برای کشاندن کاربران G۱ به سایت‌های جعلی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد؛ گوگل این مشکل امنیتی را تایید و اعلام کرده است در مقایسه با رایانه‌ها و تلفن‌های هوشمند امروزی ویژگی‌های امنیتی این تلفن گستردگی آسیب‌هایی را که ممکن است به آن وارد شود، محدود می‌کند.

به گفته‌ یکی از مدیران گوگل، برخلاف رایانه‌ها و تلفن‌های هوشمند دیگر، نرم‌افزار آندروید مجموعه‌ تقسیم‌بندی‌هایی ایجاد خواهد کرد که دسترسی نفوذگران به یک برنامه‌ ساده را محدود می‌کند. گوگل همچنین این محقق را به نقض دستورالعمل نانوشته میان شرکت‌ها و محققان متهم کرده که براساس آن، محققان پیش از منتشر کردن جزییات آسیب‌پذیری‌های امنیتی به شرکت‌ها فرصت می‌دهند آن‌ها را ترمیم کنند.