نخستین شبکه مستقل تلفن همراه اعتباری کشور برای گسترش شبکه خود، اقدام به خرید تجهیزات مورد نیاز برای افزایش ظرفیت شبکه تا دو‌میلیون نفر کرده است. تالیا پس از اخذ موافقت شرکت مخابرات ایران که کارفرمای این شرکت محسوب می‌شود برای جذب سرمایه‌گذار جدید، اکنون طرح توسعه شبکه خود را پیش گرفته است. تالیا قصد دارد با خرید تجهیزات مورد نیاز خود یک‌میلیون شماره به ظرفیت شبکه خود بیافزاید.

تالیا همچنین موفق به جلب نظر چندین سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای ورود به این پروژه و سرمایه‌گذاری شده است. شبکه تالیا در حال حاضر بیش ۹۱۱‌هزار سیم کارت در کشور واگذار کرده است.

تالیا با رسیدن به مرز ۲‌میلیون مشترک طبق قرارداد خود با مخابرات ایران می‌تواند از رومینگ دو طرفه برخوردار شود و این درحالی است که این شبکه طی سه سال گذشته تنها توانسته ۹۱۱‌هزار مشترک جذب کند.

تعویض برخی سیم‌کارت‌ها برای استفاده از GPRS

مدیر کل روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار گفت: برخی سیم‌کارت‌های همراه اول به منظور استفاده از سرویس‌های ارتباطی نظیر MMS و GPRS باید تعویض شوند. عباسعلی ابوالفضلی در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: برای سرویس گرفتن از سرویس‌های زیرمجموعه GPRS نیاز به سیم‌کارت‌های پیشرفته با فن‌آوری جدید است.وی گفت : سیم‌کارت‌های واگذار شده در سال ۷۳ به تناسب فن‌آوری آن زمان محدودیت تکنولوژی داشتند. وی اظهار داشت: البته بیشتر مشترکان اولیه همراه اول که دارنده این نوع سیم‌کارت‌ها بودند به دلایل مختلف سیم‌کارت‌های خود را تعویض کرده‌اند. ابوالفضلی گفت: هم اکنون عده ای محدود از مشترکان همراه اول از سیم‌کارت‌های اولیه اپراتور اول استفاده می‌کنند که شرکت ارتباطات سیاراز آماراین دسته مشترکان خود آگاهی دارد. وی ادامه داد: در اولین فرصتی که همراه اول سرویسGPRS را اعلام عمومی کند با ارسال پیام کوتاهی زمان تعویض سیم‌کارت جدید را به مشترکان اطلاع می‌دهد. وی گفت: مشترکان با مراجعه به دفاترخدمات ارتباطی و بدون هیچ گونه هزینه ای می‌توانند سیم‌کارت‌های خود را تعویض کنند.

نحوه‌ فعال‌سازی MMS مشترکان ایرانسل اعلام شد

با صدور مجوزهای لازم برای ارایه‌ مجدد سرویس پیام‌های چند رسانه‌ای (MMS)، نحوه‌ فعال‌سازی این سرویس پیشرفته برای مشترکان ایرانسل اعلام شد. مشترکان قدیمی و جدید ایرانسل برای استفاده از این سرویس باید از طریق مراجعه به فروشندگان مجاز ایرانسل، دفاتر پستی سراسر کشور، روزنامه‌های کثیرالانتشار و یا سایت اینترنتی ایرانسل فرم ثبت‌نام و فعال‌سازی سرویس پیام چندرسانه‌ای را به‌صورت رایگان دریافت کنند و نهایتا پس از مطالعه تمامی شرایط و ضوابط استفاده از سرویس پیام چند رسانه‌ای و تکمیل و امضای فرم و ارائه کپی شناسنامه یا کارت ملی به همراه اصل آن آنگاه از طریق پست یا تحویل به نمایندگان فروش ایرانسل، درخواست فعال‌سازی سرویس MMS برروی سیم‌کارت خود را ارسال کنند.