مجری برگزاری مزایده اپراتور سوم تلفن همراه با بیان اینکه برنده پروژه اپراتور سوم از فروردین سال ۸۸ می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند، گفت: سیم کارت‌های این اپراتور از نیمه دوم سال ۸۸ به بازار عرضه می‌شود.

سعید مهدیون در گفت‌وگو با مهر گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده نتیجه پاکات قیمت مزایده اپراتور سوم، دی ماه مشخص خواهد شد و با توجه به آنکه فرآیند ثبت شرکت و پرداخت هزینه ۶۵ روز کاری زمان خواهد برد،

به طور قطع موافقت نامه اپراتور سوم اواخر سال جاری یا اوایل فروردین ماه سال ۸۸ لازم الاجرا می‌شود.

مجری برگزاری مزایده اپراتور سوم تلفن همراه افزود: اپراتور اول می‌تواند از زمان دریافت پروانه فعالیت خود را آغاز و شبکه خود را راه اندازی کند؛ اما چنانچه ارائه اولین سرویس این اپراتور بیش از ۹ ماه به طول بیانجامد، جریمه خواهد شد و امکان لغو پروانه فعالیت آن نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: سیم کارت‌های این اپراتور از نیمه دوم سال ۸۸ به بازار عرضه و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. مهدیون ابراز داشت: اپراتور سوم طبق پروانه باید در سال اول فعالیت خود شهرهای بزرگ و در سال دوم تمامی مراکز استان‌ها را تحت پوشش قرار دهد.

احتمال برنده شدن کنسرسیوم بالا است

کنسرسیوم مخابرات ایران متشکل از ۵۲ شرکت داخلی است که با توان فنی، مهندسی اجرایی و مالی فراهم شده، آماده شرکت در مزایده اپراتور سوم تلفن همراه است تا به خدمات مورد نظر اپراتور سوم با پهنای باند بالا ارائه کند.

فرامرز رستگار دبیر کنسرسیوم بزرگ مخابرات ایران در گفت‌وگو با سیتنا اظهار داشت: کنسرسیوم مخابرات ایران اولین مجموعه‌ای بود که در همان ساعات اولیه اسناد مزایده را خریداری کرد که البته پیش از آن کنسرسیوم آمادگی لازم را کسب کرده بود.

وی با بیان این مطلب که کنسرسیوم مخابرات از نه ماه قبل به منظور شرکت در مزایده اپراتور سوم تشکیل شده است، تصریح کرد: قبل از فروش اسناد خود را آماده کردیم تا پیشنهادات خود را در تاریخ لازم اعلام کنیم.

رستگار افزود: این اپراتور علاوه بر ارائه خدمات پایه کارهای صوتی در تلفن همراه، خدمات پیشرفته‌تر چند رسانه‌ای Multi-Media ارائه و پهنای باند وسیع‌تری ارائه می‌کند. دبیر کنسرسیوم بزرگ مخابرات ایران در پایان خاطر نشان کرد: با توان داخلی بالایی که در کنسرسیوم ایجاد شده است، احتمال برنده شدن ما در این مناقصه بالا است.

ورود مخابرات به سرویس‌ ارزش افزوده

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران از ورود مخابرات به بحث سرویس‌های ارزش افزوده خبر داد که بیش از نیمی از درآمد سرویس‌های مخابراتی روی این سرویس‌ها قرار دارد.

صابر فیضی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به این که بیش از نیمی از درآمد سرویس‌های مخابراتی روی سرویس‌های ارزش افزوده است، بنابراین دیگر به دنبال رقابت در بحث صوت یا سرویس‌های پایه نیستیم، بلکه از این به بعد در بحث سرویس‌های ارزش افزوده وارد خواهیم شد.

وی با بیان این که توسعه در هر زمینه و حوزه‌ای بر اثر رقابت به وجود می‌آید، تصریح کرد: رقابت نقش موثر و مفیدی در رشد و توسعه‌ هر حوزه‌ دارد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در پایان درباره‌ زمان برگزاری مجمع مخابرات ایران یاد آور شد: با توجه به نهایی نشدن بودجه سال آتی شرکت، مجمع مخابرات در اوایل آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود. وفا غفاریان - رییس هیات مدیره‌ شرکت مخابرات ایران - نیز پیش از این راهکار مناسب برای افزایش درآمد شرکت‌های مخابراتی را توسعه‌ خدمات ارزش افزوده برشمرد و اظهار کرده بود: این خدمات نه تنها سهم مخابرات در هزینه خانوار را زیاد می‌کند، بلکه اشکالات راه حل نخست را ندارد.

وی هزینه‌ سرمایه‌گذاری به نسبت هزینه جاری را در خدمات ارزش افزوده کم دانسته و خاطر نشان کرده بود: در توسعه این خدمات سرمایه‌گذاری‌های عمده از قبل صورت گرفته و تنها با یک هزینه مختصر و نصب تجهیزات جدید می‌توان این خدمات را ارائه کرد.

به گفته‌ او خدمات ارزش افزوده موجب می‌شوند که درآمد افزایش یافته و حاشیه سود زیاد ‌شده، توسعه مخابرات در کشور با آهنگ بیشتری ادامه یابد.

۲۵ آذرماه زمان بازگشایی پاکات «ج» مزایده اپراتورسوم اعلام شد

در روز هفدهم آذرماه سال‌جاری، پروژه انتخاب اپراتورسوم تلفن‌همراه کشور، مرحله‌ بازگشایی پاکات «الف» و «ب» را نیز پشت سر می‌گذارد و فقط مرحله‌ بازگشایی پاکات «ج» و اعلام برنده‌ مزایده باقی می‌ماند. در گام اول، مهلت تحویل مدارک ارزیابی از سوی خریداران اسناد مزایده، از ۱۳ آبان‌ماه به ۲۷ آبان‌ماه سال‌جاری تمدید شده است. نتایج ارزیابی مقدماتی و نیز متن کامل پروانه‌ اپراتور سوم، در روز شنبه دوم آذرماه اعلام می‌شود.شرکت کنندگان در مزایده، تا روز شنبه ۱۶ آذرماه برای تحویل پاکات «الف»، «ب» و «ج»، فرصت دارند.پاکات «الف» و «ب» روز یکشنبه ۱۷ آذرماه سال‌جاری، بازگشایی می‌شود.