شرکت گوگل با دریافت بالغ بر ۱۵۰‌هزار ایده بدیع به صورت آنلاین وارد مرحله نیمه نهایی گزینش ۱۰۰ ایده برتر از میان نظرات ارسال شده خواهد شد.

شرکت گوگل در ماه گذشته و همزمان با دهمین سالگرد تاسیس خود به برگزاری مسابقه‌ای مبنی بر انتخاب ایده‌های برتر برای تغییر شرایط جهان اقدام کرد که ۱۰^۱۰۰ نام داشته و برندگان آن ۱۰‌میلیون دلار را به عنوان جایزه به خود اختصاص خواهند داد.

مهلت نهایی ارسال نظریات افراد تا دوشنبه هفته جاری بوده و بر اساس آمار گوگل تا به حال بالغ بر ۱۵۰‌هزار نظر به صورت آنلاین به سایت رسمی‌این رقابت ارسال شده است.

به گفته یکی از مسوولان گوگل، تعداد ایده‌های ارسال شده بیشتر از حد انتظار بوده و میزان ابتکار و نبوغ به کار گرفته شده در آنها که در تمامی‌زمینه‌ها از جمله بهداشت، انرژی، تحصیلات و محیط زیست ارائه شده‌اند، تحسین‌بر‌انگیز است.

در طی ماه گذشته از سایت رسمی‌این مسابقه جهانی بیش از ۵/۲میلیون دیدار به عمل آمده و ویدئوی مربوط به آن نیز بالغ بر یک میلیون بار برای افراد پخش شده است.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، اکنون بیش از ۳‌هزار نفر از کارمندان این شرکت در سرتاسر جهان ماموریت دارند تا با کمک گروه داوران ۱۰۰ ایده برتر را از میان ۱۵۰‌هزار ایده دریافت شده انتخاب کرده و راهی مرحله بعد کنند.

این ایده‌ها بر اساس ارزش، ژرفای مفهومی‌ آنها، قابلیت اجرایی، تاثیر‌گذاری و دیرپایی آنها داوری شده و برترین‌های آنها انتخاب خواهند شد.

همچنین مراسم اعطای جوایز به برندگان نهایی در ماه مه‌ برگزار شده و در صورت انتخاب شدن ۵ نفر توسط هیات داوران، هر یک از آنها مبلغ ۲‌میلیون دلار را دریافت خواهند کرد.