سرقت کلاهبرداران از حساب سارکوزی

کلاهبرداران ناشی که قصد کلاهبرداری از یک شرکت تلفنی برای خرید گوشی تلفن را داشتند به جای دادن مشخصات بانکی خود، از طریق اینترنت و هک حساب‌های بانکی اشتباها مشخصات بانکی رییس‌جمهوری فرانسه را دادند.

به گزارش فارس در پاریس کلاهبردارانی که قصد داشتند برای خرید اینترنتی گوشی تلفن از مشخصات بانکی فرد دیگری استفاده کنند، با هک سیستم بانکی یکی از شماره حساب‌ها و مشخصات بانکی را انتخاب کردند که بر حسب تصادف این مشخصات مربوط به حساب بانکی نیکلا سارکوزی،‌ رییس‌جمهوری فرانسه بود.

در همین ارتباط کاخ الیزه نیز ضمن تایید این خبر افزوده است که مبالغ برداشت شده از حساب رییس‌جمهوری ناچیز بوده، اما رییس‌جمهوری به دلیل حساسیت موضوع از عاملان این کار شکایت کرده است.

این مطلب را نخستین بار هفته نامه ژورنال دو دیمانش در شماره روز گذشته (یکشنبه) خود فاش ساخت و در خبر خود آورده بود که این اقدام در ماه سپتامبر رخ داده است. یکی از مسوولان د اس ت،‌ سازمان اطلاعات فرانسه نیز در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ب‌اف‌ام فرانسه گفت: کلاهبرداران افرادی ناشی می باشند که بدون اطلاع از این که این حساب متعلق به رییس‌جمهوری است به چنین کاری مبادرت ورزیده بودند.