توصیه‌هایی برای نگهداری از گوشی و سیم‌کارت

در صورتی که گوشی تلفن همراه شما به داخل آب افتاد در ابتدا باتری تلفن همراه را از گوشی جدا کنید، سپس دستگاه تلفن همراه را به طور ایستاده و در مقابل یک خشک‌کن برقی قرار دهید تا خشک شود.

لازم است قبل از استفاده دوباره به یکی از مراکز مجاز تعمیرات برای کنترل میزان آب‌دیدگی داخل دستگاه مراجعه کنید.

مشترکان تلفن همراه بدانند دستگاه تلفن همراه خود را برای مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید و گرمای زیاد قرار ندهند.

برای تمیز کردن دستگاه تلفن همراه از پارچه نرمی‌که کمی‌مرطوب باشد استفاده کنید.استفاده ازمواد شمیایی برای پاک کردن دستگاه موجب خرابی آن می‌شود.

قبل از درآوردن سیم‌کارت یا باتری، دستگاه تلفن همراه خود را خاموش کنید؛ چرا که در غیر این صورت امکان آسیب‌دیدگی سیم‌کارت وجود دارد.

به منظور حفظ عمر مفید سیم‌کارت و باتری توصیه می‌شود درهنگام شارژ باتری در صورت امکان دستگاه را خاموش کنید چرا در غیر این صورت احتمال آسیب‌دیدگی سیم‌کارت وجود دارد.

از خم کردن تراش دادن یا لمس قسمت فلزی سیم‌کارت جدا بپرهیزید.از پاک کردن شماره ثبت شده بر روی سیم‌کارت جدا خودداری کنید.

برای جلوگیری از استفاده دیگران از سیم‌کارت حتما pin code سیم‌کارت خود را با یک عدد چهار یا هشت رقمی‌فعال کنید و هر بار که می‌خواهید دستگاه تلفن همراه را روشن کنید، باید pin code را وارد کنید؛ با این کار افرادی که از pin code شما اطلاعی ندارند، قادر به استفاده از سیم‌کارت نخواهند بود.

برای باز کردن pin ۱ می‌باید صرفا (puk۱) استفاده شود. اگر pin code دستگاه را فراموش کرده باشید، با سه بار وارد کردن به صورت اشتباه، سیم‌کارت از کاربر رمز بالاتر به نام pin code را می‌خواهد که با وارد کردن این کد، قفل سیم‌کارت باز شده و قابل استفاده می‌شود.

برای دریافت pin۱ code در صورت عدم تعویض سیم‌کارت، کافی است به شناسنامه تلفن همراه خود یا ادارات مشترکین تلفن همراه مراجعه کنند.