در حالی که تاکنون تصور می‌شد استفاده گسترده از تلفن همراه و سرویس‌های اینترنتی موجب از هم پاشیدگی و گسست خانواده‌ها می‌شود، اکنون نتایج یک بررسی صحت این طرز تفکر را زیر سوال برده است.

به گزارش واشنگتن پست، بررسی‌های تازه موسسه Pew نشان می‌دهد زندگی خانوادگی در اثر استفاده از اینترنت و تلفن همراه تضعیف نشده است، اما خانواده‌ها با استرس و شتاب حاصل از زندگی مدرن که حاصل انبوه تماس‌های تلفن همراه، email‌ها، پیامک‌ها و دیگر اشکال ارتباطات مدرن است دست و پنجه نرم می‌کنند. بری ویلمن، استاد جامعه شناسی دانشگاه تورنتو در این مورد می‌گوید: برخی از این بیم دارند که اینترنت مردم را از یکدیگر دور کرده است، اما نتایج تحقیقات ما عکس این مطلب را ثابت می‌کند.

وی می‌افزاید: در نظر سنجی که بدین منظور در آمریکا صورت گرفت ۶۰‌درصد پاسخ‌دهندگان که همگی بالغ بودند، گفتند فن‌آوری‌های مدرن باعث گسست خانواده‌های آنان نشده، ۲۵‌درصد معتقد بودند تلفن همراه و ارتباطات آنلاین اعضای خانواده را به هم نزدیکتر کرده است و ۱۱‌درصد قائل به تاثیر منفی فن‌آوری بر روابط خانوادگی بودند.

به گفته ویلمن خانواده‌ها از ابتکارات مختلف عرصه فن‌آوری خشنود هستند، زیرا با استفاده از این فن‌آوری‌ها در طول روز به سادگی به یکدیگر دسترسی داشته و می‌توانند از اقدامات یکدیگر مطلع شوند. به عبارت دیگر فن‌آوری‌های جدید باعث شده عدم حضور فیزیکی اعضای خانواده در کنار هم منجر به قطع روابط عاطفی و احساسی آنان نشود.