وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سال گذشته در چنین روزهایی با اشاره به کاهش ۱۲۰ میلیارد تومانی درآمدهای دولت از محل با حذف هزینه نمایشگر همراه اول گفته بود که باید به سمتی حرکت کنیم که این هزینه‌ها در سبد خانوار جایگزین و معقول شود. وفا غفاریان، رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران سال گذشته در چنین روزهایی اعلام کرده بود که از شرایط موجود شبکه تلفن همراه راضی نیستم، اما هر دو اپراتور اول و دوم و تالیا، تلاش‌های خوبی جهت توسعه شبکه و کیفیت داشته‌اند و از آن‌ها راضی هستم. این درحالی است که غفاریان برای سال جدید هنوز ارزیابی خود از عملکرد اپراتورها و پیمانکاران مخابرات را اعلام نکرده و نگفته است که از عملکرد اپراتورها راضی است یا خیر؟

سال گذشته در چنین روزهایی کمال محامدپور سرپرست مرکز تحقیقات مخابرات ایران گفته بود که تلاش می‌کنیم تا اسناد مزایده اپراتور سوم تا نیمه‌ آبان‌ماه جاری (سال ۸۶) آماده و به مراجع ذی ربط ارائه شود.

وی در آن زمان تاکید کرده بود که امیدواریم بعد از اعلام مزایده و بررسی شرکت‌کنندگان، حداکثر تا اواخر خردادماه سال ۸۷، برنده نهایی این مزایده معرفی شود. این درحالی است که فروش اسناد این مزایده به تازگی شروع و دوبار نیز تمدید شده است!.