کاربران از شرکت‌های اینترنتی شکایت کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به کاربران توصیه کرد که با نصب نرم‌افزار اندازه‌گیری میزان پهنای باند خود را تعیین کنند و با مشاهده سرعت پایین اینترنت و تخلف شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت با در اختیار داشتن برگه یا کارت اینترنت به دادگاه سازمان تنظیم مقررات شکایت کنند.

محمد سلیمانی در گفت‌وگو با فارس در مورد شرکت‌های اینترنتی که برخی بحث کم‌فروشی را برای آنها مطرح می‌کنند و در این رابطه کاربران اینترنتی برای اطلاع از میزان واقعی پهنای باند خریداری شده چه باید کنند، اظهار داشت: در برخی از بررسی‌ها که شخصا انجام داده‌ام مشخص شده که برخی از شرکت‌های اینترنتی پهنای باند واقعی را به کاربران ارائه نمی‌کنند. مثلا کاربر ۵۶کیلوبیت بر ثانیه خریداری کرده، اما در واقع ۲۰کیلوبیت و کمتر را دریافت می‌کند و در نهایت مقصر را شرکت مخابرات می‌داند.

وی اضافه کرد: در صورتی که این‌گونه نباید باشد و بعضی شرکت‌ها از حربه شراکت (Sharing) سوءاستفاده می‌کنند یا به صورت مبهم با مشتری عمل می‌کنند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: توصیه می‌کنم کاربران با دانلود و نصب برنامه نرم‌افزاری برای تعیین سرعت و پهنای باند واقعی خریداری شده از اینترنت از صحت عمل شرکت‌های اینترنتی اطمینان حاصل کنند.

سلیمانی تصریح کرد: در هر صورت کاربر باید قیمت همان مقدار پهنای باند و سرعتی که روی کامپیوتر خود می‌بیند، پرداخت کند و نه بیشتر و فراهم‌کنندگان اینترنت موظف به رعایت این موضوع هستند و کاربر را نباید به دامن شرکت‌های دیگر پاس دهند، بلکه اگر مشکلی وجود دارد، چه فنی و غیرفنی باید در مسیر خود پیگیری و حل کنند و کاربر سرگردان نشود و هزینه اضافی پرداخت نکند.

سلیمانی به این نکته اشاره نکرده است که با بروز مشکل برای کاربر اگر مشخص شد که مقصر اصلی مخابرات است کاربران یا شرکت‌های خدمات‌دهنده اینترنتی چگونه و به کجا شکایت خود را مطرح کنند.